حمایت سلفی‌ها از تجاوز عربستان به یمن

حمایت سلفی‌ها از تجاوز عربستان به یمن
شنبه 15 فروردين 1394 - 13:26

در پی حمایت شماری از سلفی‌های مغرب از تجاوز عربستان به یمن، برخی از فعالان مغربی با نکوهش این موضع گیری، اولویتِ هرگونه جنگ عربی را با رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل رفوش" از فعالان معروف مغربی، در ستایش از تجاوز ملک سلمان پادشاه عربستان به یمن، شعری تحت عنوان " دستمریزاد، ای خادم الحرمین" سرود و از همه کشورهایی که در این تجاوز شریک هستند، اعم از مغرب، ترکیه و پاکستان تجلیل و قدردانی کرد.

"شیخ قباج" دیگر فعال سلفی مغربی، در مطلبی بر روی صفحۀ فیس بوک خود، ضمن قدردانی از تجاوز عربستان سعودی به یمن، آن را به مثابه واجبی بزرگ و شرعی و تاریخی برشمرد؛ و از همه کشورهای اسلامی خواست به این "واجب شرعی" گردن نهند !

نوشته های سلفیهای سرشناس در مغرب در حمایت از تجاوز عربستان به یمن، خشم فعالان مغربی در شبکه های اجتماعی را برانگیخت و موجی از واکنش ها را سبب شد.

"عبدو بن آدم" کاربر مغربی با انتقاد از واجب شرعی دانستنِ حمله به یمن، نوشت: به به! اگر قرار است چنین حمله ای واجب شرعی قلمداد شود، پس چرا حمله به صهیونیستها واجب شمرده نمی شود؟

"یاسین امجد" دیگر کاربر مغربی، نوشت: چرا عربستان سعودی، برای نجات دین اسلام از چنگِ سیسیِ جنایتکار که مسلمانان را کشت و آتش زد، اقدامی نکرد؟ چرا برای نجات مسلمانان میانمار، اقدامی نکردند. واقعیت آن است که عربستان سعودی، از مرزهای سایکس پیکو و تاج و تخت خود حمایت می کند و نه چیز دیگر.

"جعفر ابوعبدالرحمان" نیز با انتقاد از ستایش القباج از عربستان سعودی نوشت: وقتی سنی ها در عراق مورد حمله قرار گرفتند، شیعیان درهای خانه هایشان را به روی آن ها گشودند. چرا اکنون سنی ها درهای خانه هایشان را به روی شیعه ها نمی گشایند؟ آیا این وظیفه انسانی، فقط برای پناه دادن به سنی ها گذاشته شده است؟!

26

پربیننده ترین خبرها