تحلیلگر صهیونیست: عربستان در یمن شکست می‌خورد

تحلیلگر صهیونیست: عربستان در یمن شکست می‌خورد
شنبه 15 فروردين 1394 - 14:29

رژیم صهیونیستی چالشهای نظامیان سعودی در یمن را بررسی کرده و با شتابزده خواندن اقدام عربستان، شکست سعودیها را در یمن پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "قیس برو" استاد دانشگاه حیفا، به کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "حوثیها بخشی از مکتبهای موجود در یمن هستند که در دهه 90 حضور برجسته ای در یمن یافتند و در سال 2004 با نظام یمن درگیر شدند. از سال 2004 تا انقلابهای عربی حوثیها 6 جنگ متعدد با دولت یمن داشتند. و در هر 6 جنگ عربستان سعودی دخالت مستقیم داشت و تجربه 6 جنگ باعث قدرت گرفتن حوثیها در یمن شد."
وی افزود: "عربستانیها از طریق حملات هوایی می توانند مواضع حوثیها را هدف قرار دهند، اما از راه زمینی نمی توانند وارد صعده شوند."
قیس برو خاطرنشان کرد: "در سال 2014 عربستان وارد نبرد زمینی با حوثیها شد که در پی آن حوثیها شماری از روستاهای عربستان را تصرف کردند که به عقب نشینی عربستان منجر شد.

این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد که تنها راه نیروهای عربستانی، ورود به منطقه عدن با کمک مصری ها است.
وی تأکید کرد: "اما منطقه حضرموت به صحرای مرگ معروف است، و ورود نیروهای زمینی در این منطقه ریسک بزرگی است."
قیس برو اظهار داشت: "نگرانی عربستان از دستاوردهایی که در عراق و سوریه تحقق یافته است، عربستان را به حمله نظامی علیه مواضع حوثیها در یمن واداشت. اما بهتر است عربستان را نصیحت کنیم. آنها شتاب زده اقدام کردند."

پربیننده ترین خبرها