نظر عجیب استاندار نینوا درباره آزادسازی تکریت

نظر عجیب استاندار نینوا درباره آزادسازی تکریت
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 08:34

استاندار نینوا در اظهاراتی کاملا متفاوت با نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، مدعی شد که ائتلاف بین المللی نبرد تکریت را به سرانجام رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اثیل النجیفی" ادعا کرد: تجربه استان صلاح الدین موفق نبود و نیروهای داوطلب مردمی نتوانستند دستاوردی را محقق کنند.
وی در ادامه ادعاهایش به شبکه عراقی سومریه نیوز خاطرنشان کرد: این ائتلاف بین المللی بود که نبرد آزادسازی تکریت را به سرانجام رساند و نقش ارتش نیز بزرگتر از نیروهای داوطلب بود.
النجیفی اظهار داشت: استان صلاح الدین در خصوص ارزیابی ورود نیروهای داوطلب مردمی دچار اشتباه شد، ولی مسأله استان نینوا بسیار حساس است و باید با عقلانیت با آن تعامل کرد، و باید از تبدیل شدن جنگ با داعش به نبرد طایفه ای در این استان برحذر بود.
این ادعاها درحالی مطرح می شود که "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در 31 مارس 2015 از ورود نیروهای عراقی به شهر تکریت و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان استانداری صلاح الدین خبر داد و تأکید کرد که این عملیات فقط توسط عراقی ها و با خون آنان انجام شد.
اثیل النجیفی برادر رئیس سابق پارلمان عراق، در سال 2014 چند ساعت قبل از سقوط موصل به دست این گروه تروریستی، از استان نینوا فرار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها