کودکان یمنی به آل‌سعود: از مرگ نمی ترسیم + فیلم

دوشنبه 17 فروردين 1394 - 13:36

کودکان یمنی با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در صنعا تاکید کردند اگر نیاز باشد برای مقابله با تجاوز آل سعود آماده اند و از مرگ نمی ترسند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا، شمار زیادی از کودکان یمنی در حملات هوایی عربستان سعودی که از بیش از یک هفته گذشته شروع شده است، آسیب دیده اند تا جایی که براساس آمار سازمان های بین المللی و داخلی، در این حملات حدود 160 کودک به شهادت رسیده اند.

در همین رابطه، اتحادیه کودکان یمن برای اعلام مخالفت با تجاوز به این کشور در مقابل دفتر سازمان ملل متحد و وزارت حقوق بشر در صنعا تجمع اعتراض آمیز برگزار کرد و خواستار متوقف شدن حمله به کودکان و غیرنظامیان شد. تجمع کنندگان از سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و مدنی خواستند به مسوولیت خود در قبال هدف قرار گرفتن کودکان یمن در این تجاوز، عمل کنند.

"مصطفی منصر" رییس کمیته مقدماتی اتحادیه کودکان یمن، در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما امروز به اینجا آمده ایم تا مخالفت ملت یمن و کودکان این کشور را که شمار آن ها به 7 میلیون نفر می رسد به گوش جهانیان برسانیم. وی افزود: ما با تجاوز آشکار آل سعود که کشورمان را هدف قرار می دهد مخالفیم و به همه کسانی که از این تجاوز حمایت می کنند، هشدار می دهیم.

کودکان یمنی تاکید کردند اگر نیاز باشد برای مقابله با این تجاوز آماده اند و از مرگ نمی ترسند.

یک کودک یمنی که در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کرده بود در مصاحبه با العالم گفت: این جنگ تنها کودکان و زنان و بیگناهان را هدف قرار می دهد و ما به آل سعود می گوییم که از جایی که فکرش را نمی کنید، با شما مقابله خواهیم کرد.

یک کودک یمنی دیگر تأکید کرد: به آن ها می گوییم که نسل های آینده از یمن دفاع خواهند کرد و یمن میهن ما است و به آن ها می گوییم که موشک های آن ها ما را نخواهد ترساند.

این کودکان ساعاتی پس از حمله شدید به یمن و بدون توجه به صدای انفجارها و حملات هوایی، برای محکوم کردن این حملات در این تجمع شرکت کردند.

در این تجمع بیانیه ای منتشر شد و تجمع کنندگان محافظت از کودکان و توقف تجاوز و تضمین ثبات یمن را خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها