ادامه پیشروی ارتش و انقلابیون یمن در لحج + فیلم

سه شنبه 18 فروردين 1394 - 19:58

ارتش یمن و کمیته های انقلابی، علیرغم ادامه حملات هوایی عربستان سعودی، به پیشروی در استان لحج در جنوب شرقی صنعا پایتخت ادامه ادامه دادند.

"عبدالرحمن الحاج" خبرنگار شبکه العالم از "لحج" گزارش داد، حمله های هوایی سعودی در مهم ترینِ هدف تعیین شده، یعنی جلوگیری از پیشروی ارتش و کمیته های انقلابی، ناکام ماند؛ و عربستان جز ویران کردن زیرساخت های کشور یمن نتوانست کاری از پیش ببرد.
در این میان، ارتش و کمیته های انقلابی در منطقه المسیمیر که دروازۀ شمالی استان عدن پیشروی کردند و از پل عقان که تنها حد فاصل شمال و جنوب کشور است، گذشتند.
پس از آن که نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی، استان لحج را تحت کنترل خود درآوردند؛ جنگنده های سعودی، پل عقان را بمباران کردند و به ویژه به پایگاه نظامی العند حمله کردند و این در حالی است که این پایگاه نظامی، پیش از این توسط جنگنده های سعودی بمباران شده بود. با این حال، پافشاری و پایمردی نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی، جنگنده های سعودی را از دستیابی به اهداف تعیین شده بازداشت و این جنگنده ها نتوانستند جلوی پیشروی ارتش و کمیته انقلابی یمن را بگیرند.
یک شهروند یمنی از نزدیکی پلِ ویران شدۀ عقان به خبرنگار شبکه العالم گفت: این تصاویر نشان دهندۀ اوج کینه و خصومت آل سعود در قبال ملت یمن است. این همان کمکی است که ادعا می کنند قصد رساندنِ آن به ملت یمن را دارند.
وی تاکید کرد: این پل، شاهرگ زندگی است که جنوب و شمال کشور را به هم مرتبط می کرد.
هدف جنگنده های سعودی از بمباران پل عقان، قطع کردن راه امدادرسانی به ارتش و کمیته های مردمی بود. زیرا این پل، تنها راهِ ارتباطی اصلی تعز و عدن است و این در حالی است پاکسازی این دو شهر از گروه های تروریستی که از حمایت عربستان سعودی برخوردارند، در دستور کار قرار دارد.
با این حال، ویران شدن پل در مقایسه با خسارت های انسانی که جنگنده های سعودی در یمن برجا گذاشتند به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

7-11:30
26

پربیننده ترین خبرها