حماس، اختلاف درباره تجاوز عربستان به یمن را تکذیب کرد

حماس، اختلاف درباره تجاوز عربستان به یمن را تکذیب کرد
سه شنبه 18 فروردين 1394 - 19:27

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که مسؤولان این جنبش اختلافی با همدیگر درباره موضوع تجاوز عربستان و متحدانش به یمن ندارند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامی ابوزهری" روز سه شنبه اعلام کرد: ادعای وجود اختلاف بین مسؤولان حماس درخصوص موضع  این جنبش درباره عملیات توفان قاطعیت، صحت ندارد .
ابوزهری با درخواست از برخی رسانه‌های مصر برای انعکاس واقعیت‌ها گفت: برخی رسانه‌های مصر اخبار کذب منتشر می کنند.
ابوزهری افزود: همه دیدگاه های حماس پس از رایزنی بین مسؤولان اعلام می شود.
ابوزهری اذعان کرد که مسؤولان حماس نظرات متفاوتی درباره تجاوز  به یمن دارند، ولی این نظرات با اتخاذ تصمیم و دیدگاه نهایی پایان خواهد یافت .
روزنامه مصری "الیوم السابع" اخیرا مدعی شده است که حماس دیدگاه نهایی خود را درباره بحران یمن اتخاذ و از "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور حمایت کرده است؛ ولی برخی سران حماس به ویژه "محمود الزهار" و "مروان عیسی" از ترس تیرگی روابط این جنبش با ایران، با این دیدگاه مخالفت می کنند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از روز 26 مارس 2015 حملات هوایی را در یمن آغاز و بنادر این کشور را محاصره کرده اند و مانع رسیدن کمک های بشردوستانه و تیم های پزشکی به یمنی‌ها می شوند .
این حملات تجاوزکارانه بیش از هزار کشته و مجروح برجا گذاشته است. به دلیل هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و تأسیسات و زیرساختها، شمار قابل توجهی از قربانیان این حملات زن و یا کودک هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها