داعش هر بشکه نفت را کمتر از 30 دلار می فروشد

داعش هر بشکه نفت را کمتر از 30 دلار می فروشد
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 18:01

العالم - وزیر نفت عراق ضمن تاکید بر ضرورت قطع دست گروه تروریستی داعش از همه چاه های نفتی گفت: داعش هر بشکه نفت را کمتر از 30 دلار می فروشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل عبدالمهدی" در بیانیه ای با اشاره به این که تروریست های داعش 36 هزار لیتر نفت خام را از میدان های نفتی "علاس" به بهای 10 هزار دلار یعنی کمتر از بشکه ای 30 دلار فروخته اند، گفت: این رقم وسوسه انگیز بوده و بسیاری از تاجران جنگ و طرف های غیرمسئول را وسوسه می کند تا با تروریست ها معامله کنند.

سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از عبدالمهدی نوشت: کنترل بازار فرآورده های نفتی در عراق و بستن تمام روزنه ها برای جلوگیری از سوء استفاده داعش از فرآورده های نفتی، مستلزم هماهنگی و همکاری بین همه وزارتخانه ها، استان ها و دستگاه های ذی ربط است.

وی  تصریح کرد: همه وزارتخانه های ذی ربط عراقی باید با وزارت نفت همکاری کنند تا تاجران جنگ از میان برداشته شوند.

عبدالمهدی با اشاره به این که عراق نیازمند آغاز اقدام دیپلماتیک گسترده برای همکاری با همه کشورهای همجوار است که بازار نفت قاچاق در آنها وجود دارد، اظهار داشت: جلوگیری از سیطره داعش بر چاه ها، میدان های نفتی و حتی چاه های کوچکی که نفت از آنها استخراج نمی شود، اقدامی بسیار مهم برای موفقیت در این عرصه است.

نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی 6 آوریل توانستند  میدان نفتی علاس(در مرز استان های صلاح الدین و کرکوک)، را از دست تروریست های داعش خارج کنند. 

کارشناسان سیاسی منطقه اعلام کرده اند که گروه تروریستی داعش نفت خام سرقت شده کشورهای عراق و سوریه را برای فروش در اختیار تجار ترکیه قرار می دهد و آنان نیز این محموله ها را در بازارهای منطقه و به ویژه به رژیم صهیونیستی می فروشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها