جنگنده‌های سعودی یک خانواده یمنی را به خاک و خون کشیدند

دوشنبه 24 فروردين 1394 - 21:04

تعز (العالم) – شمار قربانیان تجاوز جنگنده های عربستان به محله مسکونی در منطقه "الظهره" در استان "اب" در مرکز یمن به 12 نفر رسید که همگی اعضای یک خانواده و عمدتا کودکان و زنان هستند.

یک شهروند یمنی در گفت وگو با خبرنگار شبکه "العالم" با محکوم کردن حملات جنگنده های عربستانی به یمن گفت: متاسفانه جنگنده های عربستانی و ائتلاف عربی مناطق مسکونی یمن و شهروندان بی دفاع را هدف قرار می دهند.

بر اساس گزارش خبرنگار العالم از یمن، شهروندان یمنی با محکوم کردن جنایت آل سعود علیه مردم یمن، آمادگی خود را برای اهدای خون و هرگونه کمک اعلام کرده اند.
یک شهروند دیگر یمنی به العالم، گفت: متجاوزان عربستانی افراد بی گناه، کودکان و درماندگان را به شهادت می رسانند و ادعا می کنند که انصار الله و هواداران "علی عبدالله صالح" رییس جمهور سابق یمن را هدف قرار می دهند در حالی که کودکان، غیر نظامیان و زنان را به قتل می رسانند.
"صفاء ابراهیم" فعال حقوقی یمنی نیز می گوید: ما در برابر تجاوز عربستان و ائتلاف عربی ساکت نمی نشینیم و تمام داشته های خود را برای دفاع از سرزمینمان صرف خواهیم نمود.   
به رغم اوضاع دشوار اقتصادی ناشی از تجاوز هوایی عربستان و ائتلاف غربی به یمن، بسیاری از فعالان بخش بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی لازم به مجروحان و افزایش آمادگی بیمارستان های این کشور  پس از اعلام بسیج عمومی تلاش گسترده ای انجام می دهند.  

عربستان سعودی با همراهی 10 کشور عربی منطقه (به غیر از عمان) و آمریکا از تاریخ 26 مارس(6 فروردین)، تجاوز گسترده به خاک یمن را با تجاوز هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

tt-13-11:30
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها