حملات جنگنده های سعودی به شهرها در یمن + فیلم

جمعه 21 فروردين 1394 - 13:10

جنگنده هاي ارتش سعودي تاسيسات شهري و حياتي را در چند استان يمن بمباران كردند.

خبرنگار شبكه العالم در يمن گفت: ارتش سعودي براي پانزدهمين روز به تجاوزگري نظامي خود عليه تاسيسات شهري و نظامي يمن ادامه داد به گونه اي كه در اين حملات مقر تيپ 310 زرهي در استان عمران در شمال و يك كارخانه ساخت بتون در اين استان را هدف قرار گرفت كه در جريان آن شماري از غيرنظاميان قرباني شدند. جنگنده هاي سعودي همچنين ورزشگاه 22 ماه مه در شهر عدن را بمباران كردند.
درهمين حال، سخنگوي رسمي ارتش يمن در كنفرانسي مطبوعاتي گفت: يگان هاي نظامي از اين قدرت برخوردارند كه نقش خود را ايفا كنند و دشت ها و كوهها را به قبرستان متجاوزان تبديل كنند.
سرهنگ "شرف لقمان" افزود: يگان هاي نظامي قدرت كافي را نه تنها براي ايفاي نقش و اجراي ماموريت هاي محوله با قدرت و قاطعيت به منظور محافظت از ملت يمن و ثبات و امنيت اين كشور و مقابله با اقدامات تجاوزگرانه نظام آل سعود را دارند بلكه قادر هستند كه دشت ها و كوه و كمر را به گورستان متجاوزان تبديل كنند.
تحليلگران و ناظران اشاره مي كنند كه تجاوزگري ارتش سعودي نه تنها نتوانسته است به اهداف خود دست يابد، بلكه به ويراني تاسيسات شهري و خدماتي و هزاران قرباني و زخمي منجر شده است كه اكثر آنها را كودكان و زنان را تشكيل مي دهند و اين امر باعث شده است كه سازمان هاي حقوق بشري و مدني اين جنايت را براي بازخوسات عاملان آنها به اتهام جنايت جنگي در دادگاههاي بين المللي مستند سازي كنند.
"عادل شجاع الدين" تحليلگر سياسي يمني به خبرنگار شبكه العالم گفت: عربستان وقتي تجاوزگري به يمن را آغاز كرد، اهدافی را مشخص كرده بود اما نتوانسته به هيچ يك از اين اهداف برسد بلكه ساختار زيربنايي و فرودگاههاي بين المللي را هدف قرار مي دهد كه از نظر بين المللي ممنوع است. ارتش سعودي همچنين محاصره دريايي، زميني و هوايي را عليه يمن اعمال كرده است و از رفتن بيش از پنج ميليون دانش آموز به مدارس خود جلوگيري مي كند.
موج محكوميت و خشم مردم و شخصيت ها درقبال تجاوزگري سعودي ادامه دارد به گونه اي كه انجمن علماي يمن از همه علما و اقشار مختلف يمن خواسته است تا براي مقابله با اين تجاوزگري آمادگي خود را حفظ كنند. اين انجمن همزمان خواهان محاكمه همه كساني شدند كه از تجاوز نظامي سعودي به يمن حمايت مي كنند.
tt-9-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها