ارتش یمن: نبرد واقعی با تروریسم سعودی است

ارتش یمن: نبرد واقعی با تروریسم سعودی است
سه شنبه 25 فروردين 1394 - 08:20

سخنگوی ارتش يمن، تروریسم را بازوی عربستان سعودی علیه این کشور دانست و تاكيد كرد كه پاسخ به تجاوزگري ارتش سعودي نزديك و سخت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از صنعا، پس از 19 روز از تجاوز نظامي ارتش عربستان سعودي با مشاركت هم پيمانان خود به يمن، سرهنگ " شرف لقمان " سخنگوي ارتش يمن در نشستي خبري گفت كه اين نيروهاي مسلح و امنيتي يمن و كميته هاي مردمي هستند كه تصميم خواهند گرفت چگونه و چه زمانی به تجاوزگري عربستان پاسخ دهند.

وی افزود: به شما تاكيد می کنم كه بدون ترديد پاسخ به اين تجاوز و حملات، جدي و محكم خواهد بود.

اين سخنگو خاطرنشان كرد كه نبرد واقعي ارتش يمن با تروريسم است كه بازوهاي واقعي دشمن سعودي به شمار مي رود.

سرهنگ لقمان اظهار داشت: ارتش يمن مي داند كه نبردش با چه طرفي است.. نبرد ما با تروريسم در داخل كشور است كه وابسته به عربستان مي باشد.

حملات جنگنده هاي سعودي به مناطق مختلف يمن همچنان ادامه دارد و جنگنده هاي سعودي طي چند حمله ، منطقه " فج عطان " و مناطق اطراف درجنوب كشور را هدف قرار دادند.

دراين حملات همچنين يك پايگاه نيروهاي ويژه امنيتي و مقر پليس نظامي در استان شبوه درجنوب شرق يمن هدف قرار گرفت.

در مارب نیز نيروهاي ارتش يمن با پشتيباني كميته هاي انقلابي بعد از درگيري هاي شديد با حزب الاصلاح به سمت مرز اين استان پيش روي كردند.

خشم و نارضایتی مردم یمن از تجاوز نظامي عربستان سعودي افزايش يافته است، و ادبا و نويسندگان يمني با برگزاري تجمع اعتراض آميز تجاوز عربستان سعودي عليه يمن را محكوم كردند و توقف اين تجاوزها را خواستار شدند.

همچنين كودكان يمني با تجمع اعتراض آميز مقابل مقر سازمان ملل در صنعا تجاوز ارتش سعودي به يمن را محكوم كردند.

يكي از كودكان يمني با قرائت بيانيه اي مقابل مقر سازمان ملل اعلام كرد: ما به عنوان كودكان يمن، سومين هفته است كه با حملات وحشيانه و ظالمانه عربستان روبرو هستيم ، دراين تجاوز حق زندگي همه يمني ها اعم از كوچك و بزرگ و زن و مرد و پير وجوان ناديده گرفته شده است و مردم در مدارس و مساجد و خيابان ها هدف قرار مي گيرند.

سرهنگ لقمان طي سخناني گفته بود كه آمار قربانيان تجاوز عربستان سعودي به يمن به 2571 شهيد از شهروندان رسيده است كه از اين تعداد 381 كودك بوده و 3897 زخمي شدند و دراين حمله ، 1200 مورد از تاسيسات مدني هدف قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها