بحران انسانی در یمن به دلیل حملات عربستان + فیلم

سه شنبه 25 فروردين 1394 - 14:32

صنعا(العالم) ـ حملات عربستان سعودی، به شهرکها ومنازل مسکونی، به آواره شدن زنان و کودکان یمنی و بروز مشکلات روحی و جسمی زیادی منجر شده است.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، این مشکلات به ویژه با شدت یافتن حملات که هم اکنون به صورت روزانه و مستمر ادامه دارد، رو به افزایش است.

حملات عربستان سعودی به یمن و هدف قرار دادن شهروندان در مناطق مختلف و تخریب منازل و مناطق مسکونی و کشتار صدها زن و کودک روز به روز در حال افزایش است.

"امه الملک الخاشب" فعال حقوقی یمنی به خبرنگار العالم گفت: زنان باردار در بسیاری ازمناطق یمن اولین قربانیان حملات سعودی بودند، سعودی ها در بمباران یمن هیچ رحمی به زنان و کودکان نکردند.

فعال حقوقی یمنی با اشاره به زیر آوار ماندن زنان و کودکان یمنی گفت: بیرون کشیدن زنان و کودکان از زیر آوار دردناکترین صحنه ای است که ما در یمن شاهد آن هستیم؛ ما از همه مردم دنیا مظلوم تریم.

وی افزود: نگرانی و بیم و ترس ناشی از حملات هوایی افزون بر تاثیرات منفی که بر وضعیت جسمی زنان دارد، بحران های روحی زیادی را در آنان به وجود آورد که پزشکان آن را نگران کننده توصیف کرده اند.

"صالح الحیضانی"  یکی از پزشکان بیمارستان الجمهوری صنعا هم به خبرنگار العالم تأکید کرد: ترس و بیم موجب وحشت زنان شده و در عین حال نگرانی زنان باردار به ویژه در ماههای اول ممکن است زندگی جنین را به خطر انداخته و سقط جنین را به همراه داشته باشد همچنین امکان دارد بمبارانها به افزایش فشار خون و قند آنان منجر شود.

وی افزود: جنایت بمباران یمنی ها توسط آل سعود و هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع به سوختگی، زخمی شدن، معلولیت و از دست دادن فرزندان یا همسران زنان یمنی منجر شده است.

"سامیه الحجری" یکی از خبرنگاران یمنی درگفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، زنانی را دیدم که به خاطر همسایه زیر آوار مانده خود در حملات سعودیها، شیون می کردند.

در همین حال سازمان های داخلی یمنی با اقدامات بشردوستانه و ملاقات با قربانیان و خانواده های آنان در بیمارستان ها، در صدد رفع بخشی از غم و اندوه و آلام آنان هستند. 

 

پربیننده ترین خبرها