شعارهای مردم عراق در تظاهرات علیه عربستان + فیلم

چهارشنبه 26 فروردين 1394 - 14:18

بصره (العالم)- شهر بصره در جنوب عراق شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن بود.

خبرنگار شبکه العالم از بصره گزارش داد، تظاهرکنندگان عراقی در شعارهای خود خواستار توقف فوری حملات عربستان شدند و تاکید کردند که این حملات دخالت آشکار در امور داخلی یمن است.
آنان همچنین از دولت عراق خواستند برای تحریم شرکت های کشورهای شرکت کننده در این تجاوزگری، اقدام کند.

"ابومجاهد" از چهره های سیاسی عراق در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: شهر بصره برای حمایت از ملت و مقاومت یمن در مقابل آل سعود و اسرائیل و آمریکا، به پاخاسته است.
تظاهرکنندگان همچنین خواستار تشکیل ائتلاف نظامی مقاوم و مبارز در برابر حملات علیه یمن شدند.
"هادی الزیادی" عضو گروه "عصائب اهل حق" عراق در این خصوص گفت: خواسته اول ما این است که تجاوزگری آشکار عربستان سعودی علیه ملت یمن متوقف شود زیرا این دخالت آشکار در امور داخلی این کشور به شمار می رود.
در همین حال، دانشجویان دانشگاه بصره نیز با برگزاری تجمع ها و راهپیمایی های اعتراض آمیز از دولت عراق خواستند برای تحریم شرکت های کشورهایی که در این حملات علیه ملت یمن شرکت کرده اند اقدام کند.
"علاء علی" فعال سیاسی عراقی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: به آل سعود می گوییم که شمارش معکوس برای سرنگونی شما آغاز شده است. به علت جنایت های آل سعود و توطئه های آنها شاهد ریخته شدن خون مظلومات و بی گناهان هستیم.
"حمید الحلفی" نماینده گردان های حزب الله عراق نیز از مقامات محلی بصره خواست برای اخراج و تحریم شرکت های کشورهای متجاوز علیه ملت یمن، اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها