کمک ارتش سوریه به خروج امن اهالی غوطه شرقی+ویدیو

پنج‌شنبه 27 فروردين 1394 - 14:02

نیروهای ارتش سوریه امنیت شماری از اهالی منطقه غوطه شرقی را برای خارج شدن از مناطق تحت سلطه گروه های مسلح که از آنان به عنوان سپرانسانی استفاده می کردند، تامین کردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، بیش از صد نفر از اهالی غوطه شرقی دمشق که از مرگ نجات یافته، از مناطق تحت سلطه گروه های مسلح خارج شده و اکنون درانتظار دیگر اعضای خانواده و نزدیکان خود هستند، آنان با کمک نیروهای ارتش سوریه توانستند از مناطق پرتنش تحت سلطه گروه های مسلح در غوطه شرقی دمشق، خارج شوند.

یکی از زنان ساکن منطقه غوطه شرقی به خبرنگار العالم گفت که گروه های مسلح جنایتکار از خدا نمی ترسند. درمیان این گروه ها عناصر مسلح قطری، لیبیایی و از تابعیت های دیگر کشورها حضور دارند.

اهالی غوطه شرقی از نقض حقوق بشر توسط عناصر مسلح تروریست و رعب افکنی توسط تروریست ها و ممانعت از رسیدن مواد غذایی به دست مردم این منطقه خبر داده و خاطرنشان کردند که توزیع مواد غذایی بین آنان به قیمت های نجومی و طبق میل و خواسته سرکردگان تروریست صورت می گیرد.

"ابراهيم الياسين" ریيس کمیته نظارت بر آوارگان در مراکز اسکان در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، شمار کسانی که از منطقه غوطه شرقی خارج شده اند، به 103 نفر رسیده است و از شش ماه گذشته تا کنون ، 12 هزار نفر به مراکز اسکان آوارگان مراجعه کرده اند.

دولت سوریه علاوه بر کمک به تامین امنیت ساکنان غوطه شرقی برای خروج از مناطق تحت سلطه گروه های مسلح، دراین مرکز انواع خدمات بهداشتی و درمانی را به آنان ارایه می کند تا آن ها را برای بازگشت به جامعه آماده کند.

"رانيا شيخ عمر" از مسوولان ناظر در مراکز اسکان و پناه به آوارگان در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: وضعیت آوارگان بسیار بد است و ما تلاش می کنیم همه نیازهای غذایی وبهداشتی آنان را تامین کنیم.

اقدام ارتش سوریه فقط شامل حال شهروندان نبوده است، بلکه بین آنان کسانی بوده اند که درگذشته در جمع گروه های مسلح فعالیت داشتند که بعداَ ابراز ندامت کرده و تصمیم گرفتند از کشورشان در برابر گروه های مسلح دفاع کنند.
این افراد از خبرنگار العالم خواستند که به وضعیت آنان اشاره نکند زیرا هنوز برخی از اعضای خانواده هایشان درمناطق تحت سلطه گروه های مسلح حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها