خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی فاش کرد:

"روش همکاری اردن با تروریست ها درسوریه"

پنج‌شنبه 27 فروردين 1394 - 16:02

خبرگزاری دولتی سوریه در گزارشی از مواضع ضد و نقیض و دوگانه مسئولان اردنی در قبال بحران سوریه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نوشت: اردن از یک سو مدعی حل سیاسی و مبارزه با تروریست ها است اما در عمل به طور پنهان و غیرمستقیم به آنها کمک مالی و تسلیحاتی می کند.

سانا خاطرنشان کرد، اردن از همان آغاز بحران سوریه در چهار سال پیش تاکنون یکی از گذرگاههای اصلی سلاح و تروریست ها به داخل خاک سوریه بوده است. این وضعیت برخلاف ادعای مسوولان اردنی است که همواره مدعی دور نگه داشتن خود از بحران سوریه و دعوت به راه حل سیاسی برای این بحران هستند.
در گزارش سانا آمده است: اردن به نادیده گرفتن مسئله ورود تروریست های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به خاک سوریه از طریق خاک این کشور بسنده نکرده بلکه خود به اردوگاه حامی تروریست ها در سوریه هرچند به صورت غیرعلنی پیوسته است زیرا پادگان های آموزشی را برای تروریست ها در خاک خود برپا کرده و اتاق های عملیات برای فرماندهی آنها با مشارکت دستگاه های اطلاعاتی عربی و غربی و اسرائیل تشکیل داده است.
سانا در گزارش خود به سخنان صابر المهایره فرمانده نیروهای مرزبانی اردن اشاره کرد که گفته است: نقش نیروهای مرزبانی اردن جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح از سوریه به داخل اردن است اما او اشاره ای به نفوذ معکوس تروریست ها یعنی از خاک اردن به سوریه نکرد.
المهایره همچنین خاطرنشان کرده است که نیروهای مرزبانی اردن همواره آمادگی بالایی دارند و مرزها را از نزدیک زیر نظر دارند و تحولات داخل سوریه را که به اردن ارتباطی ندارد و بخشی از آن نیست، رصد می کنند. این درحالی است که بسیاری از گزارش های اطلاعاتی و تصریحات رسانه ای عکس این ادعا را ثابت می کند؛ به گونه ای که این گزارش ها و تصریحات رسانه ای تایید می کند که اردن میزبان اتاق موسوم به "اتاق موک" است که ریاست و هدایت آن را آمریکایی ها برای فرماندهی عملیات تروریست ها در جنوب سوریه به عهده دارند و این نظیر اتاق دیگری است که ترکیه برای فرماندهی آنها در شمال سوریه میزبانی می کند.
براساس گزارشهای غربی، اتاق عملیات موک در اردن سلاح از جمله موشک های پیشرفته، پول، مهمات و اطلاعات به تروریست ها ارایه می کند. این علاوه بر حمایت لجستیکی اردن با مشارکت اسرائیل در زمینه درمان تروریست های زخمی که در سوریه می جنگند و ارایه خدمات پزشکی به آنها است.
چه بسا اقدام مسئولان اردنی در بستن بخش اردنی گذرگاه مرزی نصیب در مرز با سوریه یک روز قبل از حمله تروریست های تکفیری به این گذرگاه و چپاول آن گواه همدستی و همانگی بین برخی طرف ها در داخل اردن و تروریست های جبهه النصره باشد که در فهرست گروه های تروریستی در سطح بین المللی قرار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها