مسیحیان اتیوپی، قربانیان توسعه طلبی داعش در آفریقا

مسیحیان اتیوپی، قربانیان توسعه طلبی داعش در آفریقا
دوشنبه 31 فروردين 1394 - 12:28

یک روزنامه انگلیسی، اتیوپیایی‌های مسیحیِ را که عناصر داعش دیروز صحنه اعدام آنان در لیبی را منتشر کردند، جدیدترین قربانیانِ توسعه طلبی تروریسم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تایمز" در مقاله ای تحت عنوان "فاجعه مغرب" از سفر "جاستین ولبی" رئیس اسقف های کانتربری در انگلیس به قاهره خبر داد و هدف از این سفر را دلجویی از خانواده های مصری های مسیحی اعلام کرد که دو ماه پیش توسط داعش کشته شدند.

داعش، دیروز با انتشار ویدیویی 29 دقیقه ای، علاوه بر منهدم کردن کلیساهای مسیحی، 12 مسیحی اتیوپیایی را در کنار سواحل لیبی سر برید و 16 اتیوپیایی مسیحی دیگر را به ضرب گلوله اعدام کرد.

با اعدام این شهروندان اتیوپیایی، شمار مسیحی های کشته شده توسط داعش طی هفته های گذشته، به 50 تن رسید.

روزنامه تایمز پیام این اعدام ها را تلاش مدعیان "خلافت" برای آغاز دوره ای از تروریسم در شمال آفریقا به منظور جلوگیری از برقراری ثبات در لیبی ارزیابی کرد.

نویسنده این مقاله بر این باور است که داعش، در تلاش است هر چه سریع تر، لیبی را درگیر هرج و مرج کند تا زمینه را برای سربازگیری و چیره شدن بر منطقه و تشکیل گروهک های خفته در اروپا فراهم کند.

روزنامه تایمز، انتشار این ویدئو را نشان دهنده میزانِ مه آلود بودن اوضاع منطقه و نامشخص بودن سرنوشتِ آن دانست.

در این مقاله تاکید شده است که انتشار این ویدئو، همزمان با برنامه ریزیِ عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر برای برگزاری اجلاس سران در مغرب به منظور بررسی ایجاد نیروی عربی جهت مبارزه با گروه های تندرو صورت گرفته است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها