حضور بی‌سابقه زائران در سامرا، در امنیت کامل + فیلم

پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 1394 - 16:54

سامرا - العالم - مراسم سالگرد شهادت امام هادی (ع) در سامرا با وجود حضور میلیونها زائر در امنیت کامل و بدون هیچگونه ناامنی برگزار شد.

"محمد ربیعی" خبرنگار شبکه العالم از سامرا گزارش داد، حدود 3 میلیون زائر از مناطق مختلف عراق امسال برای شرکت در مراسم سوگواری شهادت امام هادی (ع) به سامرا آمدند. نیروهای عراقی در همین راستا طرحی امنیتی موفقی را برای تأمین امنیت زائران به اجرا گذاشتند.

خبرنگار العالم افزود: ورود زائران به سامرا از 3 روز قبل از آغاز مراسم سوگواری آغاز شد.

سرلشکر ستاد "عماد الزهیری" فرمانده عملیات سامرا به خبرنگار العالم گفت: فرماندهی عملیات سامرا طرح خود در زمینه استقرار نیرو به منظور تامین امنیت زوار را با موافقت فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی نیروی زمینی اجرا کرد.    

وی افزود: بر اساس این طرح، نیروها در مناطق مختلف برای حمایت از زائران مستقر شدند.

با وجود اقدامات گسترده و فشرده نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع، زائران از این اقدامات ابراز رضایت کردند. آستان مقدس امامین عسکریین (ع) نیز با همکاری اداره اوقاف شیعیان، همه توان خود را برای تسهیل حمل و نقل زائران به کار گرفتند.

یکی از زائران به خبرنگار شبکه العالم گفت: تعداد هیئتهای عزاداری بسیار است و خدا را شکر که جاده امن است؛ از خداوند متعال می خواهیم ارتش، بسیج مردمی و جوانانمان را حفظ کند.

بیش از پانصد هیئت عزاداری از  استان های مختلف عراق در کوچه ها و خیابان های منتهی به حرم مقدس امامین عسکریین (ع) مستقر شدند و آب آشامیدنی سالم، غذا و خوابگاه در اختیار زائران قرار دادند.

خبرنگار العالم با اشاره به حضور بی سابقه زائران در سامرا گفت، که طی سالها سامرا شاهد چنین حضوری نبوده است. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها