پیاده رفتن زائران به سامرا باوجود تهدیدهای تروریستی + فیلم

چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 10:57

هزاران نفر از زائران برای شرکت در مراسم شهادت امام هادی (ع) با پای پیاده عازم شهر مقدس سامرا شده‌اند.

خبرنگار شبکه العالم از سامرا گزارش داد، حرکت زائران به شهر مقدس سامرا علیرغم وجود تهدیدات تروریستی همچنان ادامه دارد، و زائران بدون توجه به این تهدیدات و با عزم راسخ تر برای زیارت امام دهم عازم سامرا شده اند.

یکی از زائران به نام "ام عقیل" به خبرنگار العالم گفت: ما برای زیارت امام هادی علیه السلام با پای پیاده به سامرا آمده ایم، و از تهدیدات تروریستی هراسی نداریم.

تکیه ها و چادرهای زیادی در مسیر حرکت زائران عازم سامرا ایجاد شده است؛ البته این خدمات رسانی به زائران امام هادی (ع) با سالهای قبل متفاوت است، زیرا اکثر این چادرها متعلق به نیروهای داوطلب مردمی است که علاوه بر حمایت از زائران و تأمین امنیت آنها، و آب و غذا دراختیار آنان قرار می دهند.

" ابو علی " از مسئولان نیروهای داوطلب مردمی به خبرنگار العالم تأکید کرد: از پل الرمیلات به سمت سامرا ، خیمه هایی برای خدمت به زائران برقرار شده است، و به زائران خدمات مختلف ارائه می شود.

اتاق عملیات مشترکت درصلاح الدین اجرای طرحی را با هدف تامین امنیت زائران در زمان برگزاری مراسم شهادت امام هادی علیه السلام آغاز کرده است، و پیش بینی می شود که شمار زائران در سامرا به بیش از سه میلیون نفر برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها