زخم ماندگار حملات سعودی ها برپیکر استان صعده

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 21:45

صعده – العالم - علی رغم آن که تجاوز هوایی عربستان به یمن باعث قربانی شدن تعداد زیادی از شهروندان و تخریب کامل زیرساخت های استان صعده شده اما اهالی این استان اعلام کردند که به مقاومت خود ادامه خواند داد.

به گزارش خبرنگار العالم از صعده با تداوم تجاوز هوایی عربستان، استان صعده که متحمل بیشترین آسیب ها بوده و زیرساخت های آن کاملا از بین رفته به عنوان منطقه ای جنگ زده اعلام شده است.

یکی از کارکنان بخش ارتباطات مخابراتی در شهر صعده درگفت و گو با خبرنگار العالم گفت مرکز کل ارتباطی مورد حمله قرار گرفته و ساختمان خدمات مشترکین نیز ویران شده است؛ اما این حملات جهت دار توسط متجاوزان سعودی – آمریکایی در اراده ما خللی ایجاد نخواهد کرد و درآینده نزدیک پیروزمندانه ، تمام ویرانی ها را بازسازی می کنیم.

جنگنده های سعودی بازارها، تجارت خانه ها، راهها و موسسات دولتی را از بین برده اند تا مردم یمن را به زانو در آورند اما آنها مقاوم تر از گذشته شده و تسلیم نمی شوند.

یکی از شهروندان صعده در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: فکر می کنند ما تسلیم  و مطیع آمریکا می شویم اما آنها با این کار خود باعث می شوند مردم بیشتر از گذشته در برابر آمریکا و صهیونیست ها و سعودی ها مقاومت کنند.

یک شهروند دیگر نیز با اشاره به اینکه دشمن سعودی با کمک آمریکا دارایی های یمن را خراب کردند ، گفت: ما مردم یمن تسلیم جنایت های آمریکا نمی شویم و هرچه بیشتر فشار بیاورند ثبات و پایداری ما بیشتر خواهد شد و تخریب ها تاسیسات و راهها ما را از جهاد در راه خدا بازنخواهد داشت.

علی رغم همه پیامدهای تجاوز سعودی ها که در هر گوشه و کنار قابل رویت است و گذر تاریخ هم آن را از ذهن یمنی ها نخواهد زدود اما زندگی هنوز جریان دارد.

یک شهروند دیگر به خبرنگار العالم گفت: اینها جنایت های آمریکا و اسرائیل است که می بینید؛ ولی ما هرگز تسلیم نمی شویم و به راه خود ادامه می دهیم. زندگی به روال طبیعی خود در جریان است و ما در برابر ائتلاف آمریکایی – صهیونیستی تسلیم نخواهیم شد. سلمان! به تو می گویم که ما به اذن خداوند خواهیم آمد.

عربستان چهارشنبه هفته گذشته پس از 27 روز تجاوز هوایی به غیرنظامیان و کشتار مردم بی دفاع یمن، از پایان عملیات نظامی در آن کشور خبر داد، اما دو ساعت پس از اعلام این آتش بس، هواپیماهای سعودی چندین بار اردوگاه الاستقبال در شمال صنعا و دیگر مناطق یمن را هدف قرار دادند و حملات به شهرها و زیربناهای یمن باشدت و دقت بیشتری ادامه دارد.

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 9 کشور عربی منطقه به غیر از عمان، از ششم فروردین و به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اقدام به بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات حیاتی آن کشور کردند که بر اثر آن تاکنون حدود سه هزار شهروند یمنی کشته و چندین هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها