نقش خرابکارانه عربستان و ترکیه درسوریه

نقش خرابکارانه عربستان و ترکیه درسوریه
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 13:24

العالم - وزیر اطلاع رسانی سوریه بر نقش تخریبی دولت های عربستان سعودی و ترکیه در منطقه و به ویژه در سوریه تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" با بیان اینکه سیاست آمریکا هیچگاه سیاست مثبتی نبوده است ، افزود : میزان رابطه دو دولت عربستان و ترکیه با اعضا گروه های تروریستی و در راس آن دو گروه داعش و جبهه النصره و گروه های تروریستی مانند جبهه اسلامی و جنبش احرارالشام و دیگر گروهها بر کسی پوشیده نیست.

وزیر اطلاع رسانی سوریه درگفت وگو با خبرگزاری تسنیم که امروزمنتشر شد ، گفت : در دوره بحران سوریه ،نقش و سهم دو دولت عربستان و ترکیه در تخریب سوریه و کشتار سوریها با حمایت های مالی، لجستیکی و تسلیحاتی از شمار زیادی از گروه های تروریستی به خوبی اثبات شده است.

وی با ابراز بی اعتمادی به اظهارات مقام های سعودی مربوط به گروه تروریستی داعش یادآور شد: عربستان در صدد سرپوش گذاشتن بر نقش خود در حمایت از تروریستهای دنیاست.

وی افزود: نتیجه تحقیقات و پی گیری های جنایی مربوط به جنایت های تروریستی در دنیا، دست داشتن سعودیها در آن را به اثبات می رساند و در بسیاری ازموارد نیز ثابت شده که بخشی از عاملان جنایت ها؛ سعودیانی بودند که در زندان های آل سعود به سر می بردند.

الزعبی بیان کرد: سیاست امریکا در منطقه و به ویژه در سوریه به هیچ وجه و هیچ زمانی مثبت نبوده است.

وی گفت: سیاستهای امریکا همواره منفی و بیانگر نقش واشنگتن در حوادث مختلف بوده که درپایین ترین سطح سرپوشی سیاسی بر اقدامات عربستان ، ترکیه و اردن در سوریه و در بالاترین حد نیز آموزش و حمایت از مخالفان بوده که نقش بسیار منفی امریکا در سوریه را نشان می دهد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره موضع دولتش نسبت به مشارکت در نشست ژنو 3 خاطرنشان کرد،  سوریه در اصل و از ابتدای جنگ در صدد یافتن راهکارهای سیاسی بوده و از هیچ فرصت و مناسبتی برای همکاری در زمینه یافتن راهکارهای سیاسی غافل نبوده و آن را دنبال کرده است.

الزعبی تاکید کرد دولت سوریه هیچگاه از این اصل و پایبندی به یافتن راهکار سیاسی میان سوریها و به دور از مداخلات خارجی غافل نبوده و نخواهد بود.

وی درباره تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر ایجاد نیروی ویژه مشترک عربی گفت: این اقدام تلاش برای برخی کشورهای عربی و پوشاندن لباسی بسیار گشادتر بر تن آنان است تا شکاف نقش میدانی امریکا درمنطقه را بپوشانند.

الزعبی درباره نقش روسیه و ایران در سوریه خاطرنشان کرد، این دو کشور؛ دوست سوریه هستند و از زمان جنگ تروریستها در سوریه ، دارای مواضع ثابتی بودند.

وی افزود: تلاش برای خدشه دار کردن موضع این دو کشور از سوی کشورهای غربی ادامه دارد و رسانه ها غربی و کشورهای عربی مخالف سوریه نیز برای خدشه دار کردن آن تلاش می کنند که تاکنون ناکام بوده و در آینده نیز ناکام خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها