ورود هزاران تروریست از مرز ترکیه به سوریه

ورود هزاران تروریست از مرز ترکیه به سوریه
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 11:18

منابع خبری سوری تأکید کردند، هزاران تروریست بیگانه با اطلاع و برنامه ریزی افسران امنیتی و اطلاعاتی ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی برای جنگ با ارتش سوریه وارد خاک این کشور شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه العالم، به نقل از سایت خبری "سوریا الان" دولت ترکیه با حمایت عربستان سعودی و قطر بیش از پنج هزار تروریست بیگانه را از مرز خود به خاک سوریه عبور داده است، تا در کنار گروه های تروریستی مانند «جیش الفتح» و جبهه النصره علیه ارتش سوریه و برای تسلط به شهر "جسرالشغور" بجنگند.
در همین راستا منبعی نزدیک به گروه تروریستی موسوم به «احرار الشام» در تماس با روزنامه "الوطن" سوریه از ادلب گفت: از یک ماه پیش در خاک ترکیه و در مناطق نزدیک به مرزهای سوریه و استان ادلب برای این جنگ برنامه ریزی شده است و افسران ارتش و اطلاعات ارتش ترکیه با کمک و همکاری افسران اطلاعاتی کشورهای اروپایی این تلاش ها و برنامه ریزی ها را مدیریت کرده اند تا توازن جدیدی درسوریه ایجاد کنند و دولت این کشور را برای حضور در میز مذاکره ژنو با قدرت چانه زنی پایین وادار کنند.
شهروندان سوری که از شهر جسرالشغور خارج شده اند به روزنامه الوطن اعلام کردند که عناصر مسلح بیگانه و عرب از دو طرف شمالی و جنوبی وارد شهر جسر الشغور شدند و پرچم های جبهه النصره و احرار الشام را در دست داشتند و بسیاری از آنها تبعه کشورهای قفقاز، به ویژه تبعه کشور چچن بودند که در داخل گروه های وابسته به القاعده در حال جنگ اند.
شاهدان سوری اعلام کردند عناصر مسلح عرب از کشورهایی مانند تونس، لیبی، مغرب و عربستان سعودی هستند که در قالب گروه های تندرو با ارتش سوریه در حال جنگ اند و برای اینکه شناخته نشوند بر صورت خود نقاب می زنند.
به گفته این شاهدان اجساد صدها فرد مسلح در خیابان های شهر جسرالشغور و میدان «الصومعه» که کانون درگیری های سرخت ارتش سوریه با تروریست ها بود افتاده است. این منطقه ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی و یگان های توپخانه ضربات سختی به تروریست های وارد کرد.
در همین حال، منبعی نظامی اعلام کرد که یگان های ارتش طی دو روز اخیر وارد درگیری های شیدید با عناصر تروریستی شده است که شمار زیادی از آنها از خاک ترکیه وارد جسرالشغور شده اند.
خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»  نیز گزارش داد که گروه های تروریستی در درگیری های خیابانی متحمل خسارت های شدیدی شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها