نجات 41 ایزدی از دست داعش و نگرانی درباره سرنوشت بقیه اسرا

نجات 41 ایزدی از دست داعش و نگرانی درباره سرنوشت بقیه اسرا
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 22:18

اداره امور ایزدی ها در منطقه کردستان با اعلام نجات 41 ایزدی که از چنگال داعش در غرب نینوا گریخته بودند درباره کشتار جمعی ایزدی های اسیر در دست تروریست ها در شهر تلعفر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خیری بوزانی" مسوول امور ایزدی ها روز سه شنبه گفت: امروز41 تن از ایزدی ها بعد از گریختن از چنگال داعش در غرب نینوا نجات پیدا کردند که این گروه شامل 24 کودک، 10 زن و 7 مرد است.
بوزانی به شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد: افراد نجات یافته اهل روستاهای کوجو، تلعزیر و دهولا از توابع سنجار عراق هستند و نیروهای آسایش نقش مهمی در نجات آنها داشتند و این افراد را برای انجام معاینات لازم به دهوک منتقل کرده اند.
"میرزا حسن دنای" رییس خانه ایزدی ها در کردستان عراق، در بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های داعش روز گذشته خانواده های ایزدی تحت اسارت خود را در یکی از محله های تلعفر به محاصره در آورده و مردان را از زنان و کودکان جدا کرده و پس از انتقال مردان به مکان نامعلوم زنان و کودکان را در مدرسه ای جمع کرده اند و احتمالا قصدشان انتقال زنان به سوریه است.
دنای درباره احتمال کشتار جمعی مردان به شدت ابراز نگرانی کرد زیرا مشابه این اتفاق در روستای کوجو افتاد و از سرنوشت مردان بعد از آن که ارتباطشان با خانواده هایشان قطع شد تا به امروز خبری در دست نیست.
وی از جامعه بین الملل خواست برای آزادی این شهروندان بی گناه که ماههای زیاد در اسارت گروه تروریستی داعش هستند، اقدام کند.
دفتر امور ایزدی های ربوده شده در دهوک روز هفتم آوریل از آزادی حدود 30 ایزدی ربوده شده از چنگال داعش و رسیدن آنها به کوه سنجار خبر داده بود.
بر اساس آمار ارایه شده توسط این دفتر بیش از سه هزار و 500 زن و مرد ایزدی هنوز در اسارت داعش به سر می برند و بیش از 900 اسیر نیز طی ماههای اخیر آزاد شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها