نحوه برخورد داعش با زنان ایزدی از زبان یک نجات یافته

نحوه برخورد داعش با زنان ایزدی از زبان یک نجات یافته
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 15:11

یک دختر ایزدی که توانسته است از دست گروه تروریستی داعش فرار کند، جزئیاتی را از نحوه برخورد عناصر این گروه با زنان ایزدی ربوده شده فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماجرای زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش، تعجب و شگفتی زیادی را درباره اقدامات این گروه و اهداف آن برمی انگیزد.

"دلفین" دختر ایزدی 20 ساله، از نحوه برخورد داعش با دیگر دختران بازداشت شده توسط این گروه پرده برداشت.

دلفین به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: افراد مسلح داعش از ما خواستند که دین و عقیده خود را تغییر دهیم، اما ما نپذیرفتیم. سپس به ما گفتند که در ازای آزادی و ترک روستای ما، دارایی های ما را خواهند گرفت.

وی افزود: 15 اوت افراد مسلح داعش ما را در مدرسه روستا جمع و مردان و زنان را جدا کردند؛ بعد از آن 1700 نفر از مردان و جوانان روستای کوجو را قتل عام کردند.

دلفین که توانسته است از دست داعش فرار کند، اقدام گروه داعش به فروش زنان و دختران ایزدی و برخورد خشونت آمیز با آن ها را تایید کرد و گفت: آن ها ما را در شهر رقه در سالنی جمع کردند، و افراد مسلح از ساعت نه صبح تا یک نیمه شب به آنجا می آمدند، تا دختران را انتخاب کنند و بخرند.

این دختر نجات یافته ایزدی تاکید کرد: توجه جامعه بین المللی به مساله زنان ایزدی در مقایسه با بلایی که داعش بر سر آن ها آورده است در سطح مطلوب نیست و جامعه بین المللی باید برای حمایت از زنان ایزدی قربانی، اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارشها حاکی است که هزاران دختر نوجوان و جوان ایزدی، که از اقلیت های عراق هستند؛ در اوایل ماه اوت گذشته به دست عناصر گروه تروریستی داعش در شمال عراق ربوده شده، و در بازارهای این گروه تروریستی مانند بردگان فروخته شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها