صحنه‌هایی از عملیات ارتش سوریه در اطراف ادلب

پنج‌شنبه 10 ارديبهشت 1394 - 14:47

عملیات ارتش سوریه علیه گروههای مسلح در اطراف حماه و ادلب همچنان ادامه دارد.

حسین مرتضی خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در ریف ادلب گزارش داد: پس از آنکه گروههای مسلح به برخی از روستاها و شهرکهای ریف حماه نفوذ کرده و سعی داشتند تا حضور خود را در آنجا گسترش دهند، ارتش سوریه بار دیگر زمام امور را در ریف های حماه و ادلب به دست گرفت.

وی که ارتش سوریه را در عملیات خود در ریف ادلب همراهی می کند، افزود: پس از پاکسازی شهرک جورین در ریف حماه - سهل الغلب، ارتش سوریه به عملیات خود از چندین محور بویژه از سمت غرب ادامه داد و به منظور گسترش حضور خود، به سمت چندین شهرک پیشروی کرد. ارتش همچنین جاده ها و راه های ارتباطی برخی شهرکها بویژه اریحا و المسطومه را نیز بازگشایی کرد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: ریف حماه و ریف ادلب خط مقدم نبرد میان ارتش سوریه و گروههای مسلحی است که در دامنه کوههای منطقه حضور دارند. ارتش سوریه همچنین به پیشروی خود برای پاکسازی منطقه بین ریف حماه و ریف ادلب ادامه می دهد.

به گفته وی، عملیات تامین امنیت شهرک زیاره نیز پس از آزادی آن از دست گروههای مسلح ادامه دارد و این شهرک به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه است.

ارتش سوریه پیشروی جدیدی نیز به سمت دو شهرک الصفصفیه و فور داشت تا این مناطق را به کنترل خود در بیاورد زیرا گروههای مسلح با سیطره بر این شهرکها، ساکنان آنها را آواره کرده بودند.

یک منبع نظامی تصریح کرد: عناصر مسلح اینک در منطقه السرمانیه حضور دارند که خط مقدم ارتش و عناصر مسلح به شمار می آید و فقط یک مزرعه حد فاصل بین آنها است.

خبرنگار العالم گفت: برخی نیروهای ارتش سوریه نیز به سمت شهرک السرمانیه که عناصر مسلح جبهه النصره و دیگر گروههای مسلح در آن حضور دارند، در حال پیشروی هستند. ارتش سوریه به عملیات پیشروی خود ادامه می دهد و مناطق سر راه خود به سمت شهرک السرمانیه را از عناصر مسلح بازپس گرفته و پاکسازی می کند.

درهمین حال، عملیات ارتش سوریه از چندین محور بویژه محور غربی ریف حماه برای پیشروی به سمت اطراف ریف ادلب و ایجاد مسیری امن برای این شهرکها ادامه دارد.
MKH-30-07:43

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها