هشدار نماینده عراقی درباره خطر طرح کنگره برای منطقه

هشدار نماینده عراقی درباره خطر طرح کنگره برای منطقه
پنج‌شنبه 10 ارديبهشت 1394 - 17:19

عضو فراکسیون "الاحرار" مجلس نمایندگان عراق با هشدار درباره خطر طرح اخیر کنگره برای منطقه، تأکید کرد که آمریکا تلاش می کند برای تامین منافع و نفوذ خود در عراق، این کشور را با استفاده از هر ابزاری تجزیه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "ضیاء الاسدی" روز پنجشنبه تأکید کرد: جریان صدر و رهبر آن مقتدا صدر به آمریکا بدبین بوده و معتقدند که آمریکا با غرض ورزی و اهداف خاص سیاسی در سال 2003 رژیم صدام را سرنگون کرد.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از الاسدی خاطرنشان کرد: آمریکا با هدف تجزیه عراق تلاش می کند این کشور را براساس مذهب و قومیت به چند منطقه کوچک تقسیم کند.
عضو  فراکسیون الاحرار عراق گفت : بررسی طرح تجزیه عراق در کنگره آمریکا ، بیانگر سوء نیت آمریکایی ها در قبال عراق است و لابی هایی در آمریکا فعال هستند که سیاست های خارجی این کشور را تعیین می کنند.
الاسدی تأکید کرد: طرح امریکا برای تجزیه عراق باعث وقوع جنگ داخلی و تشدید بحران سیاسی در جامعه عراق خواهد شد.
این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: طرح تجزیه عراق نه تنها برای این کشور، بلکه برای همه کشورهای منطقه خطرناک بوده و یک تهدید جدی امنیتی به حساب می آید و مردم عراق اجازه نخواهند داد که توطئه تجزیه یا ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی در عراق به اجرا در آید.
الاسدی گفت : آنچه آمریکا امروز در منطقه انجام می دهد ، نهایت حماقت و وحشیگری است.
دولت عراق روز چهارشنبه با طرح کنگره آمریکا برای شناسایی کُردها  و سُنی ها به عنوان دو دولت در حاکمیت عراق بشدت مخالفت کرد، و خواستار لغو این طرح شده است و هشدار داد که اجرای چنین سیاست هایی باعث افزایش مناقشات و تنش ها در منطقه خواهد شد.

منابع خبری تأکید دارند که "جوبایدن" معاون رییس جمهور آمریکا از حامیان اصلی اجرای طرح تجزیه عراق و تقسیم این کشور به حساب می آید و در این میان نظریه پردازان رژیم صهیونیستی که در امریکا و درمیان اعضای کنگره این کشور دارای نفوذ هستند، از چنین ایده های مذبوحانه نیز حمایت و جانبداری می کنند.

در پی اعتراضهای گسترده نمایندگان، مسؤولان و شخصیتهای عراقی به اقدام اخیر کنگره، "استوارت جونز" سفیر آمریکا در عراق مدعی شد که طرح کنگره درباره کردها و اهل سنت همچنان در مراحل اولیه قرار دارد، و آمریکا نگرانی عراقی ها را درگ می کند؛ و او قصد دارد با اعضای کمیسیونهای ذیربط در کنگره دیدار و گفتگو کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها