سرکوب تظاهرات همبستگی با سوریه توسط پلیس ترکیه

جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 12:03

پلیس ترکیه، تظاهرات گسترده مردم در شهر انطاکیه در اعتراض به کشتار اخیر مردم سوریه از سوی گروه های مسلح تروریستی را سرکوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای پلیس ترکیه برای سرکوب تظاهرکنندگان در شهر انطاکیه از گازهای اشک آور و لوله های آب پاش استفاده کردند.

پایگاه " آسیا نیوز" روز پنج شنبه در گزارشی نوشت: شرکت کنندگان دراین تظاهرات که در منطقه "ارموتلو" (العرمطليه) برگزار شد، نقش حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در درگیری های اخیر در سوریه به ویژه در شمال این کشور در ادلب و جسر الشغور را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان پرچم سوریه، عکس "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و نیز عکس "حمزه عليان" نظامی سوری را که در آخرین لحظات عمرش شجاعانه در مقابل عناصر مسلح جبهه النصره ایستاد، در دست داشتند و اغلب شعارهای آنان به زبان عربی بود.

تظاهرکنندگان همچنین پرچم مخالفان سوری را به آتش کشیدند.

تظاهرکنندگان درصدد مقابله با نیروهای پلیس ترکیه که خواهان متفرق کردن آنان بود، برآمدند و درنتیجه مقاومت آنان، پلیس مجبور به عقب نشینی و درنهایت ترک محل تظاهرات شد تا از تکرار سناریوی حدود دو سال پیش در همین منطقه جلوگیری شود.

دو سال پیش در تظاهراتی برای اعلام همبستگی با سوریه در این منطقه که به درگیری با پلیس منجر شد، دو جوان توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شدند.

دراین حال، "حسین آیگون" نماینده حزب جمهوری خواه خلق یکی از بزرگ ترین احزاب مخالف، وزیر دفاع ترکیه را درباره واقعیت خبرهای منتشر شده درباره دست داشتن ترکیه در درگیری های اخیر در سوریه مورد پرس وجو قرار داد و از او درباره واقعیت "اتاق عملیات انطاکیه" و نقش آن و نقش کشورهایی که درآن مشارکت دارند، سوال کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها