دلیل درخواست وکلای مغربی برای بازداشت پرز

دلیل درخواست وکلای مغربی برای بازداشت پرز
جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 20:00

وکلای مغربی از دستگاه قضایی کشورشان خواستند حکم بازداشت شیمون پرز رئیس اسبق رژیم صهیونیستی را به محض ورود به خاک مغرب برای مشارکت در یک کنفرانس بین المللی صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درخواست توسط 40 تن از وکلای مغربی مخالف با رژیم صهیونیستی به دادگاه استیناف شهر رباط تقدیم شد و در آن خواسته شده است که تلفن شیمون پرز با همکاری پلیس بین الملل و دفتر تحقیقات قضایی مغرب شنود شود.

این درخواست به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین و سهیم بودن شیمون پرز در به قتل رساندن یک زن مغربی در جریان حمله به نوار غزه ارائه شده است.

شبکه سی ان ان تأکید کرد که وکلای مغربی از مقامات آمریکایی نیز خواسته اند که با دستگاه قضایی مغرب همکاری کنند تا تحقیق از پرز آسان تر شود.

این وکلا در اشاره به حمایت ملت مغرب از ملت فلسطین و اقدام پرز در ارتکاب جنایت جنگی و نقض حقوق بشر خاطرنشان کردند: پرز نباید وارد خاک مغرب شود زیرا از یک سو، به اجماع ملت مغرب در حمایت از ملت فلسطین تعرض کرده است و از سوی دیگر، قانون مغرب ارتکاب جنایت جنگی را محکوم می کند و بر اساس منشور ملی و جهانی حقوق بشر نیز نباید وارد خاک این کشور شود.

آنان در درخواست خود آورده اند: همه دنیا تاریخ خونین پرز را که یک ملت مسالمت جو را آواره و سرزمین اشغال شده آنان را ویران کرد، به خوبی به خاطر دارند.

وکلای مغربی تاکید کردند: قانون کیفری مغرب می تواند هر فرد خارجی را که در خارج از خاک مغرب علیه یک شهروند مغربی جرمی مرتکب شود، مورد پیگرد قرار می دهد لذا باید پرز به دلیل کشتن "رقیه ابوالنجا" تبعه مغربی که در سال 2009 در بمباران رژیم صهیونیستی درغزه جان باخت، مورد پیگرد قرار گیرد.

عبدالرحمان بن عمرو، عبدالرحیم الجامعی، عبدالرحیم بنبرکه و خالد السفیانی از چهره های شاخص مخالف رژیم صهیونیستی و از طرفداران قطع هرگونه رابطه مغرب با این رژیم از جمله امضا کنندگان این درخواست هستند.
 

پربیننده ترین خبرها