ایستادگی یمنی‌ها در برابر حملات عربستان + فیلم

شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 12:45

مردم یمن با تظاهرات در صنعا، توقف فوری تجاوز سعودی و محاکمه عاملان این تجاوز را خواستار شدند و تاکید کردند که در مکان و زمان مناسب به این تجاوز پاسخ خواهند داد.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، حملات جنگنده های سعودی به شرق شهر صنعا و به شهادت رساندن 25 تن از مردم یمن، مانع از برگزاری این تظاهرات گسترده نشد؛ و ده ها هزار یمنی خشمگین، دعوت کمیته انقلاب یمن را لبیک گفتند و به محاصره ظالمانه کشورشان واکنش نشان دادند، زیرا با ادامه یافتن تجاوز سعودی، سوخت و نیازهای حیاتی زندگی در یمن نایاب شده و مردم برای زنده ماندن تحت فشار قرار گرفته اند.
"طلال عقلان" عضو کمیته انقلاب یمن به خبرنگار شبکه العالم گفت: تجاوز سعودی، تنها یک هدف را دنبال می کند و آن فقیر، ذلیل و بیچاره نگه داشتن ملت یمن است.

پایمردی اسطوره ای ملت یمن در برابر تجاوز سعودی

36 روز از آغاز تجاوز سعودی به یمن می گذرد و تلاش برای واداشتن ملتِ یمن به تسلیم از طریق بمباران و محاصره، همچنان ناکام مانده است. در این میان، مردم یمن با ایستادگی در برابر این تجاوز، تاکید کردند که همچنان از سرزمین یمن و حاکمیتِ آن به عنوان حقی مسلّم بر اساس همه عرف ها و قوانین بین المللی دفاع خواهند کرد.
"محمد مفتاح" عضو کمیته انقلابی یمن به خبرنگار العالم گفت: ملت یمن، با تکیه بر اراده، شکیبایی، ایستادگی، هوشمندی و همبستگی خود، قطعاً این توطئه و جنایت و محاصره را به شکست خواهند کشاند.
یکی از تظاهر کنندگان یمنی نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: اگر مرد بودند، جلو می آمدند و تن به تن با ما می جنگیدند، نه این که با هواپیما با ما بجنگند. اگر واقعا به دنبال دلیرمردی و قهرمان شدن بودند، بهتر بود به "اسرائیل" این گونه حمله می کردند.
تظاهر کنندگان، از نیروها و گروه های مختلف سیاسی یمنی خواستند جبهه داخلی را متحد کنند و اختلافات خود را به کناری نهاده، در برابر تجاوزاتی که ملت و کشور یمن را هدف قرار داده است، متحد شوند.
تظاهر کنندگان همچنین از جامعه جهانی خواستند محاصرۀ تحمیل شده بر مردم این کشور توسط متجاوزان را بشکنند، زیرا شهروندان یمن دچار بحرانی اقتصادی شده اند.
متجاوزان سعودی، از زمین و هوا و دریا، مردم یمن را محاصره کرده اند و جلوی هرگونه امدادرسانی به آنان به وسیله کامیون ها، کشتی ها و هواپیما را گرفته است، اما عزم و ارادۀ راسخِ یمنی ها، تمام این تلاش های گستردۀ متجاوزان را به چالش کشیده است.

26

پربیننده ترین خبرها