هلاکت ده‌ها تروریست مورد حمایت ترکیه در سوریه

هلاکت ده‌ها تروریست مورد حمایت ترکیه در سوریه
شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 14:50

نیروهای ارتش سوریه، در چند عملیات ضد تروریستی، ده ها تن از عناصر گروه های مورد حمایت ترکیه را در اطراف حماه و ادلب به هلاکت رساندند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که نیروهای ارتش این کشور در اطراف شهر جسر الشغور با عناصر مسلح درگیر شدند و ده ها تن از آنان را به هلاکت رسانده، یک خودروی بمب گذاری شده را در دروازه جنوبی شهر منهدم و شماری دیگر از خودروهای نظامی تروریست ها را به آتش کشیدند.
این منبع نظامی به خبرگزاری سوریه (سانا) گفت: نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مخفیگاه های تروریست ها را در کفرلاتا، معربلیت، فیلون و بکلفون هدف قرار داد و به ستونی از خودروهای نظامی آن ها در محور بزیت – المشیرفه واقع در حومه ادلب حمله کرد و شماری از آنان را به هلاکت رسانده، شماری دیگر را زخمی کرد.
این منبع همچنین از حمله ارتش سوریه به مخفیگاه های جبهه النصره در روستای مجدلیا در شمال شرقی اریحا خبر داد و خاطرنشان کرد که در این حمله، خسارت های سنگینی به نفرات و ادوات جبهه النصره وارد شد.
این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، همچنین از عملیات شبانۀ نیروهای ارتش سوریه در اطراف روستای القاهره خبر داد و افزود: در این عملیات، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر که متواری شدند، در محور القاهره – العنقاوی در ریف حماه تحت تعقیب قرار گرفتند.
این عملیات، یک روز پس از نابودی مخفیگاه های جبهه النصره و سلاح ها و مهمات آن ها در العنقاوی، رسم احمر، کرکات و القاهره در ریف حماه صورت گرفت که در آن ده ها تروریست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.
شمار زیادی از عناصر گروه های تروریستی که در این حمله ها از پا درآمدند، از مزدورانی بودند که با حمایت آنکارا و از طریق ترکیه وارد سوریه شده اند، و این در حالی است که این اقدام، با قطعنامه های شورای امنیت در خصوص مبارزه با تروریسم به ویژه قطعنامه های 2170 و 2178 مغایرت دارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها