سفر نماینده سازمان ملل در یمن به پاریس و ریاض

سفر نماینده سازمان ملل در یمن به پاریس و ریاض
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 08:29

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن در چارچوب تلاش برای از سرگیری روند گفت وگو بین طرف های درگیر ، روزچهارشنبه به پاریس و روز پنجشنبه به ریاض سفر خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "اسماعیل ولد الشیخ احمد" فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، از زمان تصدی این سمت در 25 آوریل تاکنون، این نخستین بار است که برای از سرگیری گفت وگوها در یمن اقدام به سفر دوره ای می کند.

پیش از وی، "جمال بن عمر" عهده دار این سمت در یمن بود که بر اثر فشارها بویژه از جانب عربستان سعودی، از سمت خود استعفا کرد.

منابع دیپلماتیک آگاه خاطرنشان کردند که ولد الشیخ احمد روز جمعه گذشته در واشنگتن در آستانه سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان، با مقامات آمریکایی گفت و گو کرد.

دیروز سه شنبه نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد و "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه برای نخستین بار به عنوان یک رئیس جمهوری غربی در این نشست شرکت کرد.

این نشست درحالی برگزار شد که تجاوزگری سعودی به یمن همچنان ادامه دارد و نگرانی های جامعه بین الملل از حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق غیر نظامی، و تاسیسات زیربنایی یمن روز به روز بیشتر می شود.

پربیننده ترین خبرها