ترکیه توافق سری با ریاض را تکذیب کرد

ترکیه توافق سری با ریاض را تکذیب کرد
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 09:58

العالم - سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه توافق سری کشورش با ریاض برای حمایت از تروریست های مخالف برای سرنگونی "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "تانگو بلگیچ" در گفت و گوی تلویزیونی افزود: آنچه درباره عربستان گفته شده است موضوع جدیدی نیست و تحول جدید در زمینه همکاری ترکیه با ریاض وجود ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، حمایت کشورش از گروه تروریستی "جبهه النصره" را تکذیب و تاکید کرد که نام این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی که توسط آنکارا تهیه شده است، وجود دارد.   
بسیاری تحلیلگران معتقدند کشورهای منطقه مانند ترکیه، عربستان و قطر تصمیم گرفته اند با کنار گذاشتن اختلافات و افزایش حمایت از تروریست های مسلح، حکومت سوریه را تحت فشار قرار دهند و از نقش ایران که می گویند از حکومت سوریه حمایت می کند، بکاهند.    
سخن درباره توافق سری وقتی مطرح شد که برخی درباره تشکیل "جیش الفتح" شامل گروه های تروریستی مانند "جبهه النصره" که شاخه "القاعده" در سوریه است، خبرهایی را منتشر کردند.   
ترکیه و عربستان به خاطر مصر تا مدتی دچار اختلاف شدند چون ریاض پشتیبان "عبدالفتاح السیسی" و آنکارا پشتیبان "جماعت اخوان المسلمین" است اما پس از آنکه "سلمان بن عبدالعزیز" در مارس 2015 بر تخت پادشاهی عربستان نشست این روابط بهبود یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها