خشونت بارترین حملات هوایی آل سعود به یمن

خشونت بارترین حملات هوایی آل سعود به یمن
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 12:01

العالم - یک منبع امنیتی از وقوع خشوت آمیزترین حمله جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در عصر روز جمعه به بخش هایی از استان صعده در شمال یمن خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از رای الیوم، این منبع که خواست نامش فاش نشود به آناتولی گفته است که بیش از 100 موشک المنزاله و الکمب مناطق هم مرز عربستان سعودی و آنچه که آن را محل تجمع نیروهای انصارالله نامید، هدف قرار داد.

بمباران مدرسه ای در یمن

منبع امنیتی مزبور با اشاره به حمله جنگنده های سعودی به  مدرسه ای در منطقه مران یمن مدعی شد که انصارالله ازآن به عنوان انبار سلاح و تجهیزات استفاده می کرد.

این منبع همچنین افزود: جنگنده های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی پایگاه های فرماندهی انصارالله در ضحیان، جبل التیس و پادگان امنیتی مرکزی و انبارهای سلاح در منطقه قدیمی صعده را بمباران کردند.

به دنبال بمباران شدید و هدف قرار دادن مردم و غیرنظامیان یمنی، شبکه خبری سعودی نیز عصر دیروز ادعا کرد که در بمباران صعده پایگاه ها و مراکز ارتباطی و انبارهای سلاح هدف قرار گرفته شده است.

ائتلاف کشورهای عربی ساعات اولیه روز جمعه اعلام کرده بود همه بخش های صعده، از هفت عصر جمعه به وقت صنعا هدف حملات نظامی جنگنده های ائتلاف قرار خواهد گرفت.

گفتنی است براثر حملات ائتلاف سعودی و بمباران مناطق مختلف یمن که در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری فراری یمن صورت می گیرد، تا کنون  شماری زیادی از مردم شهید و زخمی شده اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت: درگیری های خشونت آمیزی میان انصارالله و نیروهای هوادار آنان با افراد مسلح حامی منصور هادی در منطقه الکود از توابع خنفراستان ابین صبح روز جمعه درگرفت و تا ساعت 11 شب ادامه داشت.

این منبع افزود: جنگنده های ائتلاف به " لشکر 15 " پیاده نظام ارتش یمن که آن را هوادار انصارالله نامید، در شهر زنگبار و پایگاه های انصارالله در منطقه دوفس حمله کرده که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شده است.

منابع محلی استان الجوف واقع در شرق یمن نیز از درگیرهایی در شماری از مناطق هم مرز با عربستان خبر دادند. در همین حال خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که درگیرهایی نیز در دیگر مناطق مرزی میان الجوف و صعده مانند الضبع و خیوط الحنشان به زیان انصارالله رخ داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها