مدیر دفتر الجزیره در فهرست تروریستی آمریکا

مدیر دفتر الجزیره در فهرست تروریستی آمریکا
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 13:14

العالم - پایگاه اینترنتی "د اینترسپت" با استناد به اسناد و مدارک محرمانه از اقدام ایالت متحده آمریکا، در افزودن نام مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در اسلام آباد به فهرست افراد مشکوک به فعالیتهای تروریستی به دلیل وابستگی به گروه القاعده خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اعلام این پایگاه که گلن گرینالد، خبرنگار آمریکایی، آن را اداره می کند، نام "احمد موفق زیدان " در اسناد آژانس امنیت ملی امریکا که ادوارد اسنودن آن را فاش کرده بود، وارد شده است.

پایگاه اینترنتی "د اینترسپت"، این خبرنگار را که یک شهروند سوری است، عضو سازمان القاعده و همچنین عضو گروه اخوان المسلمین معرفی کرده است.

زیدان در پاسخ به سئوالی به این پایگاه اینترنتی آمریکا با قاطعیت تمام، وابستگی خود به این دو گروه را رد و اعتراف کرده مصاحبه هایی در زمینه کاری با مسوولان این گروه تندرو از جمله اسامه بن لادن انجام داده است.

بر اساس این سند محرمانه که ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، آن را منتشر کرده، زیدان برنامه ای با نام "اسکاینت " داشته که هدف از آن تحلیل اطلاعات و تماس های تلفنی و تلاش برای افشای فعالتی های مشکوک بوده است.

کمیته حمایت از خبرنگاران که مرکز آن نیویورک است، درباره این اتهام ها به شدت ابراز نگرانی کرد.

"باب دیاتس" مدیر این کمیته درآسیا نیز گفت: تحریف اقدام قانونی یک خبرنگار محترم که بر پایه جمع آوری اطلاعات برای اثبات فعالیت های تروریسم بین المللی است، فعالیت خبرنگاران به ویژه در پاکستان را که انجام مصاحبه با طالبان و گروه های دیگر بخشی از فعالیت روزانه آنان است، از بین برده و یا به شدت مختل می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها