فایننشال تایمز: یمن در آستانه فاجعه انسانی است

فایننشال تایمز: یمن در آستانه فاجعه انسانی است
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 10:43

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: محاصره یمن از سوی ائتلاف عربستان، به تمام شدن موادغذایی و سوخت منجر شده است و کارشناسان هشدار داده اند که یمن در آستانه «فاجعه انسانی» قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشال تایمز روز دوشنبه در مقاله ای به قلم "پیتر سالزبری" از نیویورک و "سیمون کر" از ریاض نوشت: جنگ در یمن قبل از آتش بس پنج روزه که قرار است روز سه شنبه آغاز شود، بالا گرفته است و کارشناسان امدادرسانی هشدار می دهند که یمن به دلیل جنگ به شدت آسیب دیده است و در آستانه "فاجعه انسانی" قرار دارد.

به نوشته این روزنامه، ائتلاف عربستان بعد از پیشنهاد آتش بس، شهر صعده را هدف قرار داد.  

این روزنامه به نقل از هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن نوشت: "بمباران کورکورانه" صعده که بعد از هشدار چهار ساعته صورت گرفت، نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

"یوهانس وان دِر کلاو" هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد، گفت: بسیاری از یمنی ها در صعده محاصره هستند زیرا نمی توانند با توجه به کمبود سوخت از وسایل نقلیه استفاده کنند.
روزنامه "فایننشال تایمز" افزود: محاصره کشورهای ائتلاف عربستان علیه یمن که از ماه مارس ادامه دارد به تمام شدن موادغذایی و سوخت منجر شده است و ساکنان صنعا می گویند ذخایر جایگاه های سوخت تمام شده است و به گفته موسسه خیریه آکسفام، عرضه کالا در شمال یمن بسیار اندک است و بهای کالاها 10 برابر شده است.

همچنین مسوولان امدادرسانی می گویند که مواد غذایی اصلی مانند برنج و کالاهای اساسی مثل دارو در حال تمام شدن است و نمی توان به علت کمبود سوخت آن ها را منتقل کرد.

پربیننده ترین خبرها