حضور میلیونی زائران از عراق و کشورهای مختلف در کاظمین

پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 21:31

شهر مقدس کاظمین (العالم) میلیونها زائر از مناطق مختلف عراق و سایر کشورها برای بزرگداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در کاظمیه گردهم آمدند و هیأت های پذیرایی از عزاداران عراقی و غیر عراقی در مسیر حرکت عزاداران به سوی حرم مقدس آن امام بزرگوار به پذیرایی از زائران پرداختند.

خبرنگار شبکه العالم از شهر کاظمین گزارش داد، در میان فضای معنوی حاکم بر حرم مقدس امام موسی کاظم (ع)، زائران از مناطق مختلف عراق و کشورهای عربی و اسلامی برای شرکت مراسم عزاداری آن حضرت حضور یافته اند.
یک بانوی ایرانی زائر در گفتگو با خبرنگار العالم از امنیت حاکم بر مراسم عزاداری تقدیر کرد.

همچنین بانویی که از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای شرکت در مراسم آمده است، اظهار داشت: علاوه بر زیارت امام موسی کاظم (ع) هر سال برای زیارت عاشورا و اربعین به عراق می آیم، و من در اینجا جز احترام، محبت و برادری ندیده ام و این همان جوهر زیارت است.
یک عالم نیز در گفتگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: مردم عراق و پیروان اهل بیت (ع) در این زیارت ملیونی، تصویر برادری و اتحاد بین قومیت ها، ملت ها و پیروان ادیان مختلف را به نمایش می گذارند.
زائران حرم حضرت امام موسی کاظم (ع) علاوه بر شرکت در زیارت، در مراسم برپایی چادر برای عزاداران و تأمین نیازهای ضروری و تنظیم آمد و شد آنها شرکت می کنند.
یکی از برپا کنندگان ایستگاه پذیرایی که از شهروندان بحرینی زائر مرقد حضرت امام موسی کاظم (ع) است، به خبرنگار العالم گفت: امسال، چهارمین سالی است که برای خدمت به زائران به عراق می آییم. مردم مهمان نواز عراق مانند گذشته به گرمی از زائران مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان استقبال می کنند.
یک شهروند یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز به خبرنگار العالم گفت: ما برای خدمت به زائران و کمک  به برادران عراقی مان در بزرگداشت این سالگرد آمده ایم و امیدواریم که این مراسم به طور موفق به پایان برسد. شرایط امنیتی نیز به لطف خدا بسیار مناسب است و همه نوع تسهیلات برای زائران فراهم شده است.
مسؤولان نهادهای امنیتی عراقی امسال برای تسهیل حرکت زائران در اطراف و داخل شهر کاظمین، برنامه ویژه ای تدارک دیده اند.

پربیننده ترین خبرها