در بیانیه ای به مناسبت روز نکبت؛

تاکید ایران بر لزوم هشیاری در برابر توطئه صهیونیستها

تاکید ایران بر لزوم هشیاری در برابر توطئه صهیونیستها
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 16:02

وزارت امورخارجه ایران، ملت ها و دولت های اسلامی را به هشیاری در برابر توطئۀ های رژیم صهیونیستی برای تفرقه میان امت اسلامی و فراموشی قضیۀ فلسطین به عنوان مسالۀ اصلی جهان اسلام فرا خواند.

وزارت امورخارجه، در بیانیه ای به مناسبت روز نکبت (روز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) که یک نسخه از آن برای شبکه خبری العالم نمابر شد، تاکید کرد: از زمان شکل گیری رژیم نامشروع صهیونیستی، در قلب سرزمین های غصب شدۀ اسلامی در فلسطین، هر روزه شاهد افزایش رنج ها و محنت های مردم مظلوم و ستم دیدۀ فلسطین و ملت های منطقه هستیم.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر قدس، طی 67 سال گذشته، علاوه بر ارتکاب جنایات ضد انسانی در حق ملت بی گناه فلسطین، منشأ اصلی بحران های منطقه ای و تهدیدکنندۀ واقعی امنیت و صلح جهانی بوده است، که آثار آن هم اینک نیز در قالب بحران های منطقه قابل مشاهده است.

وزارت امورخارجه کشورمان خاطر نشان کرد: مصائب فعلی حدود شش میلیون فلسطینی آواره و هزاران فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی، که در بدترین شرایط به سر می برند و خانواده های داغدار قربانیان خشونت و تروریسم دولتی آن رژیم، جز با بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش، رفع کامل اشغال، تعیین نظام آیندۀ این سرزمین، بر اساس همه پرسی از ملت اصلی فلسطین و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچۀ فلسطین، به پایتختی قدس شریف، پایان نمی پذیرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: امروزه منطقه خاورمیانه، از فلسطین گرفته تا سوریه و یمن و دیگر نقاط در آتش فتنۀ صهیونیستی و جریان های تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیم اشغالگر قدس و سیاست های غلطِ برخی دولت های همسو با آن رژیم، شعله ور است و سکوت و بی تحرکی جامعه جهانی در برابر این اقدامات، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وزارت امورخارجه کشورمان در پایان این بیانیه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، ضمن تأکید مجدد بر حمایت از آرمان فلسطین، ملت ها و دولت های اسلامی را به هشیاری در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی و حامیان آن، برای تفرقه میان امت اسلامی، و فراموشی قضیۀ فلسطین به عنوان مسالۀ اصلی جهان اسلام فرامی خواند.


26

پربیننده ترین خبرها