تظاهرات گسترده فلسطینیها درسالگرد اشغال فلسطین

تظاهرات گسترده فلسطینیها درسالگرد اشغال فلسطین
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 18:28

مردم فلسطین در داخل و خارج با برگزاری تظاهرات در سالروز اشغال سرزمین خود (یوم النکبه) تاکید کردند که تا بیرون راندن اشغالگران به مبارزه ادامه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهروندان فلسطینی در شصت و هفتمین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی که معروف به روز نکبت است، در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه تظاهرات کردند.

هزاران نفر از مردم فلسطین به درخواست جنبش جهاد اسلامی تظاهراتی را در شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه برگزار کردند. نظامیان صهیونیست چند تظاهرکننده فلسطینی را در شرق باریکه غزه به ضرب گلوله زخمی کردند.

فلسطینی ها در شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن نیز تظاهرات کرده و با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی با مضمون حق مسلّم بازگشت آوارگان به سرزمین خود سرمی دادند.

به گزارش خبرگزاری معا، تعدادی از فلسطینی ها در منطقه نعلین در کرانه باختری رود اردن در حمله نظامیان اشغالگر و استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند. تظاهرات مشابهی نیز در شهر اشغالی قدس برگزار شد.

درهمین حال، صدها شهرک نشین صهیونیست درصدد ورود به مقبره یوسف نبی (ع) در منطقه بلاطه البلد در شرق شهر نابلس برای انجام کارهای دینی خود بودند و با شهروندان فلسطینی درگیر شدند. در ادامه نیروهای رژیم اشغالگر نیز به کمک شهرک نشین ها آمده و با فلسطینی ها درگیر شدند. نیروهای رژیم اسرائیل در این درگیری بیش از 15 فلسطینی را زخمی کردند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها