دادگاه مصر فرمانده شهید قسام را به اعدام محکوم کرد!

دادگاه مصر فرمانده شهید قسام را به اعدام محکوم کرد!
شنبه 26 ارديبهشت 1394 - 22:45

دادگاه مصر امروز فهرست اسامی فلسطینی هایی را که در ارتباط با مساله "یورش به زندان های مصر" به اعدام محکوم شدند، منتشر کرد که در بین آنها 5 متوفی از جمله یک شهید گردانهای عزالدین قسام و یک اسیر وجود دارد.!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "رای الیوم" نوشت: در فهرست اسامی فلسطینی هایی  - که از سوی دادگاه مصر در ارتباط با پرونده "یورش به زندان های مصر" به اعدام محکوم شدند و برای گرفتن رای شرعی اعدامشان، برای مفتی مصر ارسال شد- 5 متوفی و یک اسیر دیده می شود. 

 براساس بیانیه مورخ 17 فوریه 2014 وزارت کشور فلسطین در نوار غزه، فهرست اعلام شده از سوی دادستانی مصر، شامل اسامی چهار متوفی و رائد العطار فرمانده برجسته گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس است که تابستان گذشته شهید شد.

در بیانیه وزارت کشور فلسطین آمده است: رائد العطار از فرماندهان ارشد گردان های عزالدین قسام ( شهادت، 21 آگوست 2014 میلادی)، حسام الصانع (شهادت، دسامبر 2008 میلادی)، تیسیر ابو سنیمه (شهادت، 8 آوریل 2011 میلادی)، محمد سمیر ابو لبده (متوفی، سال 2005 میلادی) و محمد خلیل ابوشاویش (متوفی، سال 2007 میلادی)، از جمله اسامی است که از سوی دادگاه مصر در فهرست متهمان محکوم به اعدام پرونده یورش به زندان های مصر ذکر شده است.

همچنین نام حسن سلامه که از سال 1996 میلادی از سوی صهیونیست ها به حبس ابد محکوم شده و در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برد، در این فهرست ذکر شده است.

اکرم سلامه برادر حسن سلامه در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفت: این یک افترا است. حسن سلامه از سال 1996 میلادی در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برد.

وی افزود: ماموران اطلاعات مصر حدود دو سال پیش، هنگام گفت وگو درباره تبادل اسرا، در داخل زندان های اسرائیلی با برادرش ملاقات کردند.

بر اساس بیانیه اوایل سال گذشته وزارت کشور فلسطین در غزه، کیفرخواست دادستانی کل مصر مبتنی بر اطلاعاتی دروغین و غیر دقیق بوده و در چارچوب هجمه تبلیغاتی ظالمانه رسانه های مصر علیه فلسطینی ها، صادر شده است تا با مرتبط ساختن شماری از فلسطینی ها با رویدادهای داخلی مصر، روابط بین دو ملت خدشه دار شود.

این بیانیه افزود: نیمی (33 نفر) از فلسطینی های که اسامی آنها در فهرست متهمان دادگاه مصری ذکر شده است، هیچ سفر خارجی نداشته اند و از نوار غزه خارج نشده اند. 

این درحالی است که یک شبکه ماهواره ای عربی، نوار صوتی منسوب به سامی عدنان رئیس ستاد مشترک اسبق مصر را پخش کرد که در آن، مقابل قاضی دادگاه حسنی مبارک، شهادت داد که فرماندهی ارتش مصر هرگز ورود عناصر جنش حماس یا حزب الله  از طریق تونل های نوار غزه به مصر را رصد یا اعلام  نکرده است.

یک دادگاه مصر امروز شنبه اسامی 73 فلسطینی را برای جویا شدن رای شرعی درباره اعدامشان در اختیار مفتی مصر قرار داد و دوم ژوئن را زمان برگزاری دادگاه صدور حکم نهایی این افراد، تعیین کرد.

پربیننده ترین خبرها