مشاور اسد:تروریستها مجری توطئه اسراییل درمنطقه

مشاور اسد:تروریستها مجری توطئه اسراییل درمنطقه
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 08:38

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی بشار اسد، رییس جمهوری سوریه اعلام کرد: گروه های تروریستی به اجرای اهداف توطئه آمیز مورد نظر رژیم صهیونیستی در منطقه کمک می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، بثینه شعبان در نشست هیات امنای موسسه القدس که روز شنبه به مناسبت شصت و هفتمین سالروز یوم النکبه (روز فاجعه اشغال فلسطین و موجودیت اسراییل) در هتل داماروز در دمشق برگزار شد، گفت: فلسطین و دفاع از آرمان فلسطینیان همچنان موضوع محوری سوریه و جهان عرب باقی می ماند و اکنون نیز ارتباطی قوی بین گروه های تروریستی مسلح و توطئه صهیونیستی در منطقه وجود دارد.

شعبان که رییس هیئت امنای موسسه بین المللی قدس در سوریه است، افزود: دمشق همواره از آرمان فلسطین دفاع می کند و تنش عربی ـ صهیونیستی جوهر رویدادهای کنونی در منطقه است.

وی اظهار داشت: موسسه بین المللی قدس آیین سالروز یوم النکبه فلسطین را برگزار می کند تا به همه اعراب بگوید زمانی که از سوریه، عراق و یمن حمایت کنند در واقع از خود حمایت کرده اند زیرا پان عربیسم و احساس ناسیونالیسم عربی نیز در معرض خطری که منطقه را فرا گرفته است قرار دارد. امت های عربی باید سالروز یوم النکبه فلسطین را به یاد آورند تا اجازه ندهند فاجعه های دیگری رخ دهد.

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رییس جمهور سوریه بر اهمیت بسیج نیروهای عربی و آغاز قیام مردمی که معاهده "سایس پیکو" را برای همیشه لغو و یک واقعیت عربی جدید برخوردار از جایگاه و قدرت برای مقابله با توطئه صهیونیست ها و احیای کرامت و احقاق حقوق ملت عرب را تاسیس می کند، تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت تمرکز بر ظرفیت و نیروی درونی ملت های اصیل عربی و اتحاد آنان علیه تروریسم با هدف نابودی این پدیده شوم با شراکت دوستان صادق و واقعی به منظور آزاد سازی فلسطین و اراضی اشغالی عربی تاکید کرد.

تکرار اقدامات وحشیانه اسراییل توسط تروریستها در سوریه

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رییس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی در سوریه امروز اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را با هدف نابودی منطقه و امحاء تاریخ ، میراث و هویت آن در جهت خدمت به طرح توطئه آمیز صهیونیست ها تکرار می کنند.

بثینه شعبان گفت: برخی از کشورهای خلیج ( فارس ) به گروه های جنایتکار تروریستی کمک مالی و تجهیزاتی می کنند تا منطقه را درگیر یک جنگ بیهوده با هدف به تحلیل بردن و تضعیف ارتش های منطقه کنند بنابراین وحدت ارتش های منطقه برای مقابله با این گروه های تروریستی که تهدید خطرناک و دشمن مشترک همه منطقه هستند، ضروری است.

سوریه پیشتاز مبارزه با صهیونیستها درحمایت ازفلسطین

از سوی دیگر طلال ناجی عضو هیئت امنای موسسه بین المللی قدس در سوریه که عضو پارلمان این کشور نیز است، گفت: فلسطین بخشی از سرزمین و تاریخ سوریه است و مردم سوریه از پیشتازان مبارزه با صهیونیست ها به خاطر فلسطین هستند. سوریه مقاومت فلسطین را از همان آغاز تشکیل میزبانی کرد و تجاوز وحشیانه ای که امروز علیه سوریه صورت می گیرد تکمیل توطئه ای است که از زمان امضای اعلامیه بالفور در سال 1917 و تشکیل رژیم اشغالگر اسراییل در سال 1948 آغاز شده است.

برهان الاشقر عضو دیگر پارلمان سوریه نیز در این نشست خاطرنشان کرد، ملت سوریه در طول سال های گذشته از هیچ تلاشی برای کمک به ملت فلسطین دریغ نکرده است.

الاشقر بر اهمیت افزایش تلاش ها برای کمک به خانواده های آسیب دیده فلسطینی و سوری در جنگ تحمیلی بر این کشور تاکید کرد.

غالب قندیل نویسنده سرشناس لبنانی هم گفت: همه آن چه که در منطقه می گذرد محور آن فلسطین است و همه تناقض هایی که در طول 76 سال گذشته ایجاد شده با هدف منحرف کردن بیداری مردمی عربی است که با تدبیر صهیونیست ها و مزدوری برخی از عرب های خائن صورت گرفته است.

قندیل افزود: حرکت ما برای آزادی و استقلال نبرد بیداری ملی عربی است و تنش اصلی در منطقه تنش عربی صهیونیستی است و هر کسی که برای ایجاد دشمنان جدید تلاش می کند در واقع به سود رژیم صهیونیستی کار می کند.

رژیم صهیونیستی بر اساس منطق تروریستی شکل گرفته است

عصام خلیل وزیر فرهنگ سوریه نیز خاطرنشان کرد: قدس در فکر و دل و قلب مردم سوریه جا گرفته و این که سوریه هدف حمله تروریستی قرار گرفته است نتیجه همان منطق تروریستی است که رژیم صهیونیستی بر اساس آن تشکیل شده است.

خلیل افزود: جنگ ما با رژیم صهیونیستی یک جنگ تاریخی بین همه امت های منطقه ضد دشمن واحد ( صهیونیسم ) و بین دو تفکر عربی و صهیونیستی است و نگاه به تنش عربی صهیونیستی بر اساس طایفه ای و غیر از آن باعث نابودی تلاش عربی و بسیج ضد رژیم اسراییل است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها