حکم دادگاه مصر برای اعدام فوت شدگان فلسطینی

حکم دادگاه مصر برای اعدام فوت شدگان فلسطینی
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 11:03

العالم - دادگاه مصر در اقدامی عجیب برای شماری از فلسطینیان فوت شده، به اتهام جاسوسی حکم اعدام صادر و این اقدام با واکنش گروه های فلسطینی مواجه شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه مصر حکم اعدام 73 فلسطینی را که شماری از آنها در قید حیات نیستند، به اتهام جاسوسی صادر و این احکام را به مفتی این کشور برای تایید ارجاع داده است.

گروه های فلسطینی در نوار غزه حکم دادگاه مصر را خدشه به نقش ملی قاهره در خصوص حمایت از ملت فلسطین دانستند.

گروه های فلسطینی با انتشار بیانیه هایی جداگانه، از قوه قضاییه مصر تجدید نظر در این حکم را خواستار شدند.

مصر فلسطینی های محاکمه شده را به جاسوسی برای حماس، حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم کرده و قرار است حکم نهایی آنها روز دوم ژوئن 2015 قرائت می شود.

"کامل ابو ماضی" قایم مقام وزارت امور داخله غزه در خصوص متهمان فلسطینی به خبرگزاری "اناتولی" ترکیه گفته بود، از فهرست مزبور، یک نفر اسیر و هشت نفر درگذشته اند که از این هشت نفر، سه نفر از آنان قبل از انقلاب ژانویه 2011 مصر جان باخته بودند.  

"ذوالفقار سویرجو" عضو "کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین" تصمیم دادگاه مصر را سیاسی و به ویژه با توجه به وجود اسامی شهدا در فهرست اتهامی دادگاه مصر، تاسف بار توصیف و تاکید کرد که این موضوع ضربه ای به حیثیت تاریخ باستانی مصر و نقش آن درباره فلسطین است.  

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای بر خودداری فلسطینیان از مداخله در امور داخلی کشوهای عربی تاکید و این حکم را سیاسی دانست و ضرورت بازنگری در آن و اهمیت نقش مصر در حل و فصل پرونده های فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

"کمیته های مقاومت مردمی فلسطین" نیز این حکم را سیاسی قلمداد کرده و از مقام های مصر عمل به مسوولیت هایشان در قبال مساله فلسطین و حفظ نقش ملی قاهره در این خصوص را خواستار شد. 

مصر در زمینه آشتی میان فتح و حماس پس از آغاز اختلاف میان آنان در سال 2007 و همچنین میان رژیم اسراییل و حماس پس از پایان جنگ 51 روزه 2014 نقش میانجی را ایفا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها