واکنش گسترده بین‌المللی به حکم زندان "نبیل رجب"

واکنش گسترده بین‌المللی به حکم زندان
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 19:10

تایید حکم زندان "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از سوی دادگاه استیناف با واکنشهای گسترده‌ای از سوی فعالان و مدافعان حقوق بشر در کشورهای مختلف دنیا همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم پس از آن که پنجشنبه گذشته حکم 6 ماه زندان نبیل رجب به جرم نوشتن یک پست اعتراض آمیز در تویتر تایید شد؛ موجی از تویت های اعتراض آمیز در این پایگاه اجتماعی به راه افتاد.
سایت خبری "منامه پست" تأکید کرد، این خبر بعد از منتشر شدن توسط خبرگزاری های "رویترز" و "ای اف پی" و "اسوشتید پرس" با سرعتی رکوردشکن توسط کاربران منتقل شد.
از مهم ترین تویت هایی که در واکنش به این خبر منتشر شد، مربوط به "دیوید کی" گزارشگر ویژه آزادی بیان در سازمان ملل است، که بازداشت نبیل رجب به بهانه یک تویت را غیرعادلانه توصیف کرده و آزادی فوری وی را خواستار شده است.
"کنت رات" مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در صفحه تویتر خود، تایید حکم زندان نبیل رجب همزمان با نشست کمپ دیوید را عجیب دانست.
"برایان دلی" مدیر سازمان "هيومن رايتس فرست" نیز گفت: تایید حکم زندان نبیل رجب در زمانی صادر می شود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا میزبان ولی عهد بحرین در کمپ دیوید است.
"آنتونی برنارد" مدیر اجرایی فدراسیون بین المللی حقوق بشر حکم نبیل رجب را اقدام ظالمانه دیگری در چارچوب سایر اقدامات حکومت بحرین دانست که نشانگر ضعف این حکومت و اصرار بر ادامه نقض حقوق بشر است.
"ریکاردو نری" مدیر سازمان عفو بین الملل در ایتالیا نیز در تویتر خود نوشت: حکم زندان نبیل رجب به مدت 6 ماه تایید شده اما او احتمالا 10 سال دیگر هم به دلیل یک تویت اعتراض آمیز زندانی خواهد شد، و این نشانگر عدم امکان مخالفت در بحرین است.
"لوتی لیچ" مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا درباره این حکم از جهانیان خواست که بیدار شوند.
"ماتیس واسیک" مدیر بخش رسانه های اجتماعی در سازمان عفو بین الملل، حکم زندان نبیل رجب را نشان دهنده عدم تحمل حکومت بحرین در برابر انتقاد مسالمت آمیز ارزیابی کرد.
"لیان لیوین" مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر در عبارتی سوالی نوشت: آیا باراک اوباما رئیس جمهور امریکا این تصمیم وحشتناک را در نشست خود با ولیعهد بحرین مطرح خواهد کرد؟
"ژاک جانسون" مدیر سازمان عفو بین الملل با حمله به حکومت بحرین نوشت: این رفتار با نبیل رجب به عنوان یک مدافع حقوق بشر، ننگی برای دولت بحرین است زیرا آزادی بیان جنایت نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها