فیلمی که ادعای تروریستها را در قلمون تکذیب کرد

دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 15:14

شایعه پراکنی گروه‌های تروریستی مبنی بر کنترل دوباره آنها بر تپه راهبردی قلمون جهت بازگرداندن روحیه عناصر شکست خورده خود؛ با انتشار تصاویر زنده دوربین شبکه العالم از فراز این تپه راهبردی، ناکام ماند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم از القلمون گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان با ادامه پاکسازی بلندی های "فلیطه" در رشته کوه های راهبردی قلمون، علاوه بر آزادسازی وادی الدیب و تپه های الثلاجه، شمار زیادی از عناصر تروریست از جمله یکی از سرکرده های آنان به نام "ابوالعلایا" را به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه و مقاومت لبنان، پیشروی به سمت بلندی های راهبردی فلیطه در کوه های قلمون را ادامه دادند. آن ها همچنین با گروه های تروریست در منطقه وادی الدیب و اطراف قرن ثلاجه القاموع معروف به کوه الثلاجه به شدت درگیر شدند که در این درگیری ها شمار زیادی از تروریست ها از جمله یکی از سرکرده های آنان به نام ابوالعلایا به هلاکت رسیدند.
یکی از مسؤولان نظامی که در منطقه عملیات حضور داشت تاکید کرد که مقاومت، به تعقیب گروه های تروریست تا تحقق پیروزی کامل در اراضی سوری ادامه خواهد داد.
در این میان، گروه های تروریست در مسیر فرار خود، به کوهپایۀ الجبیله پناه آوردند و نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در تعقیبِ آن ها، از بر قلۀ الجبیله مستقر شدند.

گروه های مسلح که کاملا روحیه خود را از دست داده اند، برای بازیافتن روحیه، به نشر اکاذیب و شایعه پراکنی روی آوردند و ادعا کردند که بار دیگر به تپه راهبردی موسی برگشته و آن را تصرف کردند.

اما دوربین شبکه العالم با پخش زنده تصاویری از فراز این تپه، ضمن رد این ادعاها ثابت کرد که ارتش سوریه همچنان کنترل این تپه را در دست دارد و ارتش سوریه در حال پیشروی به تل الابیض و وادی الثلاجات است.

عملیات مقاومت لبنان و ارتش سوریه در هر دو سوی مرز این دو کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت و ارتش سوریه تثبیت موقعیتِ مناطقِ آزاد شده را در دستور کار قرار داده اند تا بتوانند کنترل مناطقِ واقع در حدفاصل بلندی های فلیطه و الجراجیر را در دست داشته باشند، زیرا کنترل این مناطق، راه امدادرسانی به عناصر مسلح تروریست در بلندی های عرسال را از بین می برد.

26

پربیننده ترین خبرها