امیر کویت از دولت عراق حمایت کرد

امیر کویت از دولت عراق حمایت کرد
چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 16:46

العالم - "صباح الاحمد الصباح" امیر کویت، حمایت کشورش از دولت "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، را اعلام کرد .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز"، امیر کویت موضوع حمایت از دولت عراق را در چهل و دومین اجلاس وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که کویت میزبان آن است، مطرح کرد.

الصباح گفت: ما با نگرانی اوضاع تاسف بار عراق و تحرکات گروه تروریستی "داعش" در خصوص نابودی امنیت و ثبات این کشور را زیر نظر داریم و از برادرانمان در عراق در زمینه حفظ امنیت، ثبات و یکپارچگی کشورشان حمایت می کنیم.

وی تلاش دولت عراق به ریاست العبادی برای تحقق برنامه آشتی ملی و تحکیم جبهه داخلی را ستود.  

چهل و دومین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با عنوان "دیدگاه مشترک برای تقویت تسامح و مقابله با تروریسم" با شرکت عراق امروز (چهارشنبه 6خرداد) در کویت آغاز شد. 

ارتش عراق در زمان حکومت صدام حسین و حزب بعث عراق در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۶۹ (۱۹۹۰ م.) به کویت حمله و این کشور را اشغال کرد. عراق با این حمله باعث بروز بحرانی بین‌المللی گردید و اخطار شورای امنیت را نپذیرفت. آمریکا در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۱) با ائتلافی از کشورهای دیگر به کویت و سپس به عراق حمله کرد و ارتش عراق را از کویت بیرون راند.

دلیل حملهٔ عراق به کویت مشکل بدهی ۳۰ میلیارد دلاری عراق به کویت و تلاش عراق برای بازسازی اقتصاد عراق بود که در جنگ ایران و عراق نابود شده بود. عراق معتقد بود چون جنگ ایران و عراق به سود کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بوده‌است، دولت‌های عربی باید بدهی ۳۰ میلیارد دلاری عراق را ببخشند. کویت زیر بار نرفت و تشنج با کویت بروز کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها