وزیر بهداشت عراق:

آزمایش دی ان ای جسد معاون سابق صدام پایان یافت

آزمایش دی ان ای جسد معاون سابق صدام پایان یافت
پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 - 17:06

وزیر بهداشت عراق با اشاره به پایان یافتن آزمایشات پزشکی درباره جسد منسوب به عزت الدوری، معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق اعلام کرد: شمار اجساد قربانیان کشتار اسپایکر که تحویل پزشکی قانونی داده شده است، به 470 جسد رسیده است و نتایج آزمایشات درباره مجموعه اول از قربانیان اسپایکر اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عدیله حمود" روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: آزمایش (DNA) جسد عزت الدوری، به پایان رسیده است. اما هیچ گونه نمونه ای از (DNA) خانواده اش یا نمونه هایی از (DNA) وی در گذشته در دسترس نیست تا آنها را بتوان با یکدیگر مطابقت داد.
حمود افزود: امریکایی ها در این زمینه با ما نامه نگاری نکرده و نمونه (DNA) مقامات نظام سابق را برای ما ارسال نکرده اند.
یادآور می شود "رائد الجبوری" استاندار استان صلاح الدین عراق در 17 آوریل سال جاری، از کشته شدن "عزت الدوری" معاون صدام حسین دیکتاتور سابق در جریان یک عملیات غافلگیرانه در منطقه حمرین خبر داده بود.
وزیر بهداشت عراق در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: نتایج آزمایشات (DNA) گروه اول از قربانیان کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر هفته آینده اعلام خواهد شد و شمار اجسادی که به پزشکی قانونی ارسال شده به 470 جسد رسیده است.
یادآور می شود گروه تروریستی داعش، ماه ژوئیه سال گذشته (اواخر تیر 93) پس از اشغال شهر تکریت، صدها دانشجوی دانشکده نظامی عراق را در پایگاه هوایی اسپایکر، واقع در شمال این شهر را اعدام نمود. منابع امنیتی علت این اعدام ها را کینه فرقه ای داعش نسبت به شهروندان شیعه عراقی اعلام کردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها