واکنش نمایندۀ عراقی به ادعاهای وزیرخارجه امارات

واکنش نمایندۀ عراقی به ادعاهای وزیرخارجه امارات
شنبه 9 خرداد 1394 - 11:27

نماينده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، با محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه امارات، سخنان وی را طایفه ای دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات، پنج شنبه گذشته خطاب به دولت عراق گفته بود: اگر دولت بغداد به رویکرد ضد سنی خود ادامه دهد، به جای یک داعش، دو داعش به وجود خواهد آمد.
وی ادعا کرد که یکی از دلایل شکل گیری تروریسم در منطقه، اقدامات ضد سنی دولت های عراق و سوریه است !
به نوشتۀ سایت خبری "الاتجاه پرس"، باسم العوادی نماینده ائتلاف دولت قانون، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امارات، در صفحه فیس بوک خود نوشت: شنیده شدن چنین سخنانی دور از انتظار نیست، به ویژه که دولت عراق به دیواری کوتاه تبدیل شده است که هر مسؤول عربی که می خواهد خودی نشان دهد از آن بالا می رود و اظهاراتی تند سر می دهد، صرفنظر از این که ممکن است این اظهارات خارج از چارچوب باشد.
العوادی افزود: این که وزیرخارجۀ امارات بخواهد توانمندی های خود را در زمینه سخنوری به رخ دولت سوریه بکشد، مساله ای است که به خودش مربوط است، به ویژه که امارات یکی از کشورهایی است که دستانی آلوده به خون مردم سوریه دارد، اما این که این شخص بخواهد خود را برای عراقی ها قهرمانی در عرصه اعتقادات و بنیادگرایی سنی جا بزند، این مساله مردود است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نماینده ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: امارات، در عراق سفیر دارد و بن زاید در زمان ریاست جمهوری نوری مالکی، چندین بار به عراق سفر کرد و مسائل فیمابینِ عراق و امارات به صورتی طبیعی جریان داشت. 

العوادی خاطر نشان کرد: نخستین کسی که از روابط میان عراق و امارات سود می برد، امارات است، زیرا عراقی ها میلیاردها دلار در امارات سرمایه گذاری کرده اند و امارات یکی از بازارهای فرعی عراق به شمار می رود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها