عضو ارشد داعش در آمریکا آموزش دیده است

عضو ارشد داعش در آمریکا آموزش دیده است
شنبه 9 خرداد 1394 - 12:21

یکی از اعضای ارشد داعش، در آمریکا دوره هایی را برای مبارزه با تروریسم گذرانده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسؤولان آمریکایی اذعان کردند، افسر سابق نیروهای ویژه امنیتی تاجیکستان که به تازگی در یکی از فیلمهای تبلیغاتی داعش ظاهر شده است، در دوره وزارت خارجه آمریکا استراتژی مبارزه با تروریسم را فرا گرفته است.
شبکه "سی ان ان" خاطرنشان کرد، سرهنگ "گل مراد حلیموف" در فیلمی که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تأکید می کند که در آمریکا 3 دوره آموزشی را گذرانده، که یکی از آنها در لویزیانا بود.
وزارت خارجه آمریکا نیز با تأیید این ماجرا تأکید می کند که حلیموف طی سالهای 2003 تا 2014، پنج دوره آموزشی را در آمریکا و تاجیکستان گذرانده است.
یک منبع مسؤول در خصوص دوره های آموزشی که حلیموف در آمریکا گذرانده است گفت که این دوره‌ها شامل پاسخ به بحرانها، مدیریت تاکتیکی حوادث ویژه، فرماندهی تاکتیکی و دیگر آموزشهای مرتبط بود. 
حلیموف در فیلمی که به تازگی از او منتشر شده، گفته است که آموزشهایی که در آمریکا دیده، نقطه تحولی در زندگیش بوده است.
حلیموف در این فیلم آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند که برای کشتارشان، به کشور آنها خواهد آمد.
کارشناسان به دلیل پیوستن این مسؤول سابق امنیتی تاجیک به داعش ابراز نگرانی کرده و تأکید کرده اند که این نگرانی به خاطر اطلاع او از استراتژی آمریکا در مبارزه با تروریسم است.
"مایکل برین" افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا گفت: این توانایی ها بسیار خطرناک است؛ بسیار بد است که مسؤولان بارز مبارزه با تروریسم، به تروریستها ملحق شوند.
وزارت خارجه آمریکا در این رابطه خاطرنشان کرد، حلیموف افسر سابق یگان مبارزه با تروریسم تاجیکستان بود، که این یگان مسؤول مقابله با تهدیدهای امنیتی در این کشور است؛ و این فرد به همراه چند نفر دیگر از سوی دولت تاجیکستان برای شرکت در برنامه‌های آموزشی به آمریکا اعزام شده بود.

پربیننده ترین خبرها