تردید رئیس پارلمان عراق درباره کارایی جنگ با داعش !

تردید رئیس پارلمان عراق درباره کارایی جنگ با داعش !
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 13:13

رئیس پارلمان عراق، با انتقاد از تلاش های گستردۀ نظامی دولت و نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطق سنی نشین از چنگ عناصر تروریستی داعش، سازش سیاسی را به عنوان راهکار، مطرح کرد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سلیم الجبوری" تاکید کرد: بازپس گیری مناطق سنی که عناصر داعش بر آن ها چیره شده اند، باید درچارچوب سازشی سیاسی صورت گیرد.

وی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه بی.بی.سی، مدعی شد که عملیات نظامی برای بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط داعش، به کندی صورت می گیرد؛ به همین سبب همراه کردن عملیات نظامی با تلاش های سیاسی جهت کسب حمایت ساکنان این مناطق از نیروهای عراقی را خواستار شد.

الجبوری ضمن نادیده گرفتن پیروزی های درخشان بسیج مردمی در آزادسازی مناطق مختلف استان الانبار از چنگ داعش، واگذاری فرماندهی عملیاتِ آزادسازی این استان به ارتش را درخواست کرد.

رئیس پارلمان عراق همچنین از این که تنها 14 هزار نفر از سنی ها برای پیوستن به بسیج مردمی داوطلب شده اند ابراز ناخرسندی کرد و گفت: الحشد الشعبی 124 هزار نیرو دارد که اکثر آن ها از گروه های شیعی هستند.

پس از گسترش ناگهای داعش در عراق و اشغال مناطقی از این کشور، "الحشد الشعبی" با فتوای آیت الله سیستانی، با استقبال پرشور مردم برای دفاع از عراق در برابر تجاوز داعش تشکیل شد.

جانفشانی های بسیج مردمی در آزادسازی مناطق اشغالی از چنگ داعش، همه اقشار مختلف عراق مانند اهل تسنن را به پیوستن به این تشکیلات به منظور دفاع از این کشور برانگیخت.

کوتاهی برخی مسؤولان رمادی و گسترش جنایتهای داعش، باعث شد عشایر، بزرگان شهر و همچنین شورای استان الانبار، اعزام بسیج مردمی را خواستار شوند که این مساله به مذاق برخی مسؤولان خوش نیامد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها