اگر اعدامی‌های داعش در تدمر انگلیسی بودند ..

اگر اعدامی‌های داعش در تدمر انگلیسی بودند ..
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 15:13

روزنامه ایندیپندنت از توجه گسترده رسانه های غربی به سقوط شهر تاریخی تدمر به دست داعش و بی توجهی به اعدام حدود 200 تا 400 نفر از ساکنان این شهر به دست داعش، ابراز شگفتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" نویسنده و روزنامه نگار معروف انگلیسی در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت نوشت: از این که خبر سقوط شهر تدمر به دست داعش ذهن همه را مشغول کرده باشد، تعجب نمی کنم، به ویژه که داعشی ها به عنوان "خرابکارانی تنها در خدمت خرابکاری" تلقی می شوند.

فیسک افزود: اما اگر به آمارگیری از اصطلاحات به کار رفته در مطبوعات در این زمینه بپردازیم، در کمال تعجب خواهیم دید که مطبوعات انگلیسی، بیش از آن که به کشته شدن 200 تا 400 نفر به دست داعش در تدمر توجه داشته باشند، به موضوع اشغال این شهر تاریخی توسط داعش توجه دارند.

فیسک با بیان این که "ارزش زندگی حتی "یک انسان، یک کودک یا یک زن" با ارزش تمام کرۀ زمین برابری می کند، از سیاست خبرپراکنی شبکه بین المللی بی.بی.سی به شدت انتقاد کرد و نوشت: بی.بی.سی تنها به گزارشی کوتاه درباره کشته ها اکتفا می کند و پس از آن گزارشی بلند و عمیق درباره خطر انقراض یکی از پرنده های درمعرض انقراض در شهر تدمر هشدار می دهد.

خبرنگار ایندیپندنت در امور خاورمیانه در ادامه این سؤال را مطرح کرد: آیا اگر این کشته ها انگلیسی بودند، پوشش خبری ما باز هم همین طور می بود؟

فیسک در پایان مقالۀ خود نوشت: باید اذعان کنیم که عناصر داعش، مردم را در میان آثار تاریخی تدمر، اعدام می کنند و مسالۀ مهم این است؛ بنابراین بیایید دست از خبرسازی درباره پرنده ها بکشیم، و تمام توجه خود را صرف اعدام شهروندان کنیم.

26

پربیننده ترین خبرها