تهدید اردوغان علیه روزنامه افشاگر کمک به تروریست ها+فیلم

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 21:27

العالم - رئیس جمهوری ترکیه ، یک نشریه مخالف دولت را به علت انتشار عکس و فیلم کامیون های حامل سلاح از طرف سازمان اطلاعات ترکیه برای گروه های تروریستی در سوریه تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " رجب طيب اردوغان " گفت روزنامه نگاری را که تصاویری از کامیون های حامل سلاح برای گروه های مسلح در سوریه را منتشر کرده است، مجازات خواهد کرد.

اردوغان اقدام جمهوریت را غیرقانونی و علیه سرویس های اطلاعاتی ترکیه دانست و این روزنامه را به دست داشتن در فعالیت های جاسوسی متهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه بیان کرد که تصویربرداری از کامیون های حامل سلاح ، به دستور دشمنش " فتح الله گولن " صورت گرفته است.

" جمهوریت " روزنامه مخالف دولت ترکیه ، تصاویری را از خمپاره هایی را که زیر داروها در داخل کامیون ها جاسازی شده بود، در روزنامه و سایت اینترنتی خود منتشر کرد.

گزارش تازه روزنامه جمهوریت ترکیه به قلم جان دوندار جزییات بیشتری از محتویات کامیون سازمان ملی اطلاعات "میت" ارائه می دهد.

در ژانویه 2014 یک کامیون متعلق به میت که ادعا می شد حاوی کمک های انسان دوستانه و دارو برای مردم سوریه است، متوقف و از آن اقسام سلاح های جنگی به دست آمد. به دنبال این اتفاق دادستانی که حکم توقف محموله فوق را صادر کرده همراه فرماندهی که اجرای عملیات را برعهده داشت، دستگیر شدند . هرچند در آن مقطع جزییات عملیات و فیلم و تصاویر مربوط به آن منتشر نشد؛ اما روز شنبه روزنامه جمهوریت در گزارشی مفصل به تشریح این عملیات پرداخت و تصاویر تازه ای از آن منتشر کرد.

در گزارش روزنامه جمهوریت نویسنده به کنایه گفته این همان کمک های انسان دوستانه است که میت به سوریه می برد و صحبت های اردوغان را که با قاطعیت محموله فوق را منکر شده و حمل سلاح توسط میت به سوریه را تکذیب کرده بود را با تصویر به چالش کشید.

اردوغان ضمن تکذیب ارسال سلاح به مخالفان سوریه گفته بود آنچه توسط میت به سوریه حمل شده دارو و کمک های انسان دوستانه بوده است.

در یکی از تصاویر منتشر شده توسط روزنامه جمهوریت آنجا که به صحبت های اردوغان اشاره می شود تصویری از سلاح های جنگی چاپ شده که زیر بسته های دارو جاسازی شده بودند.

اردوغان در آن مقطع برای تبرئه خود این عملیات را توطئه ای ساخته و پرداخته دولت موازی دانسته و رسانه های وابسته به دولت، دادستان صادر کننده حکم را "دادستان موازی" معرفی کردند.

مسئله بسیار مهم در عملیات علیه میت این بود که مهمات داخل کامیون از زوایای مختلف و توسط 3 دوربین برای نشان دادن ریز محتویات فیلمبرداری و فیلم کامل آن در اینترنت منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها