گاردین: عربستان 20 میلیون یمنی را محاصره کرده

گاردین: عربستان 20 میلیون یمنی را محاصره کرده
شنبه 16 خرداد 1394 - 09:07

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به عملی نشدن وعده عربستان سعودی در خصوص کمک مالی به یمن، تأکید کرد که محاصره دریایی یمن از سوی عربستان، 20 میلیون یمنی را در انتظار فاجعه‌ای انسانی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین روز شنبه خاطرنشان کرد، جمعیت‌های امدادرسان اعلام کرده‌اند که تحریم اعمال شده از سوی آمریکا و عربستان به صورت بسیار خطرناکی بر اوضاع معیشتی یمنی‌ها تأثیر گذاشته است، و حدود 80 درصد از مردم یمن از نقص شدید آب و دارو رنج می‌برند.
این روزنامه به نقل از جمعیتهای امدادرسان تأکید کرد، محاصره دریایی اوضاع بد انسانی در یمن را شدت بخشیده است، و حدود 20 میلیون نفر در یمن با بحران آب و درمان مواجه هستند.
گاردین افزود، آمریکا و انگلیس تلاش کردند که در خفا و بدون سر و صدا عربستان سعودی را قانع کنند که از شدت محاصره دریایی بکاهد و روشهای محاصره را تغییر دهد، ولی واکنش ریاض بسیار ضعیف بود.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، فقط به تعداد اندکی از کشتی های حامل کمکهای غذایی و دارویی اجازه داده شد که به بنادر یمن برسند و از رسیدن بسیاری از کشتیهای دیگر که یمنی‌ها به صورت مستقیم برای تأمین نیازهای خود به آنها احتیاج دارند، ممانعت شد.
بر اساس این گزارش، از 274 میلیون دلاری که عربستان سعودی وعده داده بود جهت امدادرسانی در یمن به سازمان ملل متحد  بدهد، تا کنون هیچ مبلغی ارائه نشده است.
قرار است هفته آتی گزارشی از سوی سازمان ملل متحد منتشر شود که بر اساس آن 78 درصد از ساکنان یمن نیاز به کمکهای فوری دارند و این عدد طی 3 ماه آینده 4 میلیون افزایش داشته است.

پربیننده ترین خبرها