نگرانی بین المللی از شکنجه در زندان های بحرین

نگرانی بین المللی از شکنجه در زندان های بحرین
شنبه 16 خرداد 1394 - 10:10

"کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد" درباره بدرفتاری با زندانیان زندان سیاسی "جو" بحرین و شکنجه آنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت کولویل" سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که این سازمان، تحقیق بی طرفانه در خصوص شکنجه و بدرفتاری با زندانیان به ویژه پس از رویدادهای 10 مارس 2015 این زندان را خواستار است.

از زمان ناآرامی های خشونت آمیز در دهم مارس ۲۰۱۵ (20 اسفند) در زندان مرکزی جو؛ بسیاری از زندانیان این زندان تحت شکنجه قرار گرفته و از ملاقات با خانواده های خود محرومند.

نیروهای امنیتی بحرینی در 20 اسفند ماه، 10 مارس 2015 ، برای مقابله با زندانیان خشمگین معترض به ضرب و شتم مادر یکی از زندانیان، به زندان جو یورش بردند و صدها نفر را زخمی کردند به همین علت سازمان های حقوقی خواهان تشکیل کمیته ای مستقل برای تحقیق در این زمینه و دادن اجازه به صلیب سرخ برای تماس با زندانیان زندان جو هستند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، همچنین درباره ادامه بازداشت "شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت وفاق بحرین، و حکمی که قرار است اواخر این ماه علیه وی صادر شود، ابراز نگرانی کرد به ویژه که دادگاه بحرین شیخ سلمان و وکیلش را از قرائت دفاعیه در دادگاه منع کرده است. 

دبیرکل جمعیت وفاق از 28 دسامبر 2014 (7دی ماه 93) در زندان آل خلیفه در بازداشت به سر می برد. 

کولویل همچنین "نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر بحرین را خواستار شد که از 2 آوریل 2015 به اتهام توهین به نظام بحرین بازداشت است.
سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: حل بحران بحرین نه با ابزارهای امنیتی و سرکوب منتقدان بلکه با گفت و گوی واقعی میان دولت و مخالفان بدون هر گونه پیش شرط، اجرای توصیه های شورای حقوق بشر ژنو، کمیته بحرینی مستقل حقیقت یاب و اجرای توصیه های کمیته ملی حقوق بشر بحرین توسط دولت منامه میسر خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها